خبرگزاری کار ایران

در واکنش به اعتراض عرضه‌کنندگان محصولات کشاورزی تاکیدشد؛

سرخو: سازمان میوه و تره بار اجازه واگذاری غرفه‌ها به واسطه‌ها را ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۸۳۲۰۴

شهرداری لازم است تعادلی بین خواسته شهروندان مبنی بر کیفیت مناسب و قیمت پایین و خواسته عرضه کنندگان مبنی بر عدم تضرر و داشتن حداقل سود برقرار کند.

رئیس فراکسیون کارگری شورای اسلامی شهر تهران گفت: سازمان میوه و تره بار اجازه ندارد غرفه‌ها را به واسطه ها واگذار کنند.

محسن سرخو در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با تاکید بر اینکه موضوع اعتراض عرضه‌کنندگان محصولات کشاورزی وابسته به سازمان میادین تره و بار شهرداری باید به طور دقیق بررسی شود، گفت: شهرداری هزینه کرده تا اماکنی در اختیار عرضه کنندگان میادین میوه و تره بار قرار دهد به این امید که میوه و تره بار با قیمت و کیفیت مناسب‌تری در اختیار شهروندان قرار بگیرد.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد این اماکن به لحاظ قیمت و کیفیت پاسخگوی نیاز شهروندان نباشد این نه خواسته شورای شهر و نه خواسته شهرداری است.

سرخو با بیان اینکه اگر عرضه‌ کنندگان میوه و تره بار هم متضرر شوند دیگر قدم در این مسیر نخواهند گذاشت، افزود: وقتی آن دسته از عرضه کنندگانی که اقلام باکیفیت وبا قیمت مناسب در اختیار مردم قرار دهند از دور خارج شوند عرضه کنندگانی می‌مانند که کیفیت میوه و تره بار آنها نامناسب است.

به گفته وی، شهرداری لازم است تعادلی بین خواسته شهروندان مبنی بر کیفیت مناسب و قیمت پایین و خواسته عرضه کنندگان مبنی بر عدم تضرر و داشتن حداقل سود برقرار کند.

سرخو تاکید کرد: شهرداری هم برای فروش و هم برای‌ اجاره باغ باید قیمت هایی را تعیین کند که عرضه‌کنندگان میوه وتره بار متضرر نشوند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شورای شهر در واکنش به اعتراض عرضه کنندگان محصولات کشاورزی وابسته به سازمان میوه و تره‌بار شهرداری تهران اقدامی خواهد کرد، افزود: در وهله اول کمیسیون سلامت و خدمات شهری و به طور خاص کمیته خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران به طورحتم این مورد را رسیدگی می‌کند و علاوه برآن همه اعضا این آمادگی را داریم اگر مواردی هست آن را بررسی کنیم.

سرخو در واکنش به ادعای یکی از عرضه کنندگان مبنی بر اینکه «وقتی به سازمان مراجعه کردم و گفته ام نمی خواهم این کار را ادامه بدهم آنها در پاسخ به من گفتند، در صورت چنین کاری سپرده ات را اجرا می گذاریم»، گفت: هیچ کسی را نمی‌شود اجبار کرد تا بیاید و کار انجام بدهد و در نهایت هم یک چیزی از جیبش بپردازد و قطعا این روش درستی نیست و پایدار نخواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه باید پیش‌بینی‌های لازم صورت گیرد تا عرضه کنندگان ضرر نکنند، افزود: از طرف دیگر اگر قرار باشد به صرف اعتراض نرخ‌ها را بالا ببریم در اینجا شهروندان متضرر می‌شوند از این رو باید خیلی مراقب بود زیرا سطح عمومی نرخ‌های میوه و تره بار در میادین مربوط به شهرداری نباید بالا باشد.

سرخو در واکنش به ادعای دیگری از عرضه کنندگان مبنی بر واسطه‌گری در اجاره غرفه هاگفت: در صورتی که چنین مواردی وجود دارد به ما اعلام کنند تا آن را پیگیری کنیم زیرا این کار قطعا تخلف است.

وی ادامه داد: اینکه غرفه در اختیار واسطه‌ها قرار بگیرد و آنها بخواهند غرفه را به استفاده کنندگان واگذار کنند حتما تخلف خواهد بود و اگر اطلاعاتش به ما برسد پیگیری می‌کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز