خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای عالی استان‌ها:

استان تهران مظلوم است / شهرداری مجبور به استفاده از اسکانیاست

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۹۹۱

«اسلامشهری که زمانی روستای هزار و چند نفره بود امروز هشت هزار نفر جمعیت دارد. / مشکلات آب و فاضلاب، مدارس، بافت فرسوده، خیابانهای تنگ و تاریک و آشتی کنان و مهاجرتها تنها بخشی از این مشکلات است که باید سامان یابد.»

مهدی چمران:

با کمبود اتوبوس وزارت کشور اسکانیا هم بدهد می گیریم

مهدی چمران با اشاره به ایراد برخی از اعضای شورای شهر تهران از دریافت اتوبوس اسکانیا توسط شهرداری تهران گفت با کمبود اتوبوس هر نوع اتوبوسی که بدهند میگیرم حتی اگر اسکانیا باشد.

به گزارش خبرگکار ایلنا، مهدی چمران رئیس شورای عالی استان در همایش امروز شوراهای اسلامی شهر و روستا با اشاره به سابقه شوراها در کشورهای غربی گفت: شاید شوراهای کنونی ما با انتخابات و شرح وظایف صد ساله باشند اما ما در صدر اسلام به جایگاه مشورت و شورا دست یافته بودیم.

وی با بیان اینکه قانون شوراها هر بار که اصلاح شد جایگاهش محدودتر شده است، ابراز گلایه کرد: از رئیس جمهور و وزیر کشور انتظار داشتیم که در این مراسم حضور یابند

رئیس شورای عالی استان با بیان اینکه در شوراها تخلفات کمتری رخ می دهد گفت: متاسفانه اگر این تخلفات صورت گیرد بسیار بزرگ نمایی می‌شود، البته به دلایل شرایط موجود اقبال برای برگزیده شدن اعضای شوراهای شهر و روستا بسیار کم است و این افراد جایکاه واقعی خود را احساس نمی کنند.

چمران با اشاره به اینکه در روستا ها شوراها دفتر و یا مکان مشخصی ندارند و باحداقل امکانات خدمتگزاری می کنند، گفت شوراها حقوق ندارند و تنها حق الجلسه دریافت میکند اما بااین حال آماده خدمتگزاری هستند و این خدمتشان صادقانه در مقابل هیچ است.

وی به بحثنظارت توسط شوراها اشاره کرد و گفت: متاسفانه به استان تهران ظلم می شود. در دولت خاتمی نیز به این موضوع اشاره کردم و رئیس جمهور وقت نیز به این نتیجه رسید که استان تهران استان برخورداری نیست. مشکلات آب و فاضلاب، مدارس، بافت فرسوده، خیابانهای تنگ و تاریک و آشتی کنان و مهاجرتها تنها بخشی از این مشکلات است که باید سامان یابد.

وی به سکونت‌های غیر قانونی اطراف تهران اشاره کرد و اظهار داشت: اسلامشهری که زمانی روستای هزار و چند نفره بود امروز هشت هزار نفر جمعیت دارد.

چمران با اشاره به اینکه سهم شهرداری ها از محل مالیات برا رزش افزوده هر ساله کمتر می شود گفت: ما شهرداری هایی را داریم که ۵ ماه است حقوق دریافت نکرده اند امسال نیز یک درصد از این بخش را به بهداشت اختصاص داده اند نباید سهم شهرداری ها را قلکی فرض منیم که هر زمان که خواستیم از آن برداشت کنیم

وی همچنین در باره حادثه روز گذشته اتوبوس در تهران گفت امروز ایراد گرفتند که چرا شهرداری این اتوبوس را از وزارت کشور گرفته است اگر نمی گرفتیم چه می کردید از کجا اتوبوس مورد نیاز را تامین کنیم هر نوع اتوبوس که باشد می گیریم اسکانیا هم که باشد می گیریم چرا که شهرداری مجبور است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز