خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران:

نباید برای امور فرهنگی چرتکه بیاندازیم

کد خبر : ۱۶۰۰۲۵

رای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان، باید برنامه ریزی لازم داشته باشیم و باید برای توسعه و تحول فرهنگی طرح اورژانسی یعنی با عزم ملی و مدیریت جهادی وارد شویم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران، گفت: ‌ نباید به امور فرهنگی به عنوان یک منبع در آمد نگاه کنیم و برای آن چرتکه اقتصادی بیاندازیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام ناصحی در جلسه امروز شورای شهر تهران‏، با بیان اینکه ما نباید به امور فرهنگی به عنوان یک منبع در آمد نگاه کنیم و برای آن چرتکه اقتصادی بیاندازیم، افزود: برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان، باید برنامه ریزی لازم داشته باشیم و باید برای توسعه و تحول فرهنگی طرح اورژانسی یعنی با عزم ملی و مدیریت جهادی وارد شویم.

وی ادامه داد: فرهنگ اسلامی در تمام زوایای زندگی مدنی تجلی یافته است، شهر تهران تابلوی اصلی و اولیه فرهنگ اسلامی در محوریت شهری است که فعالیتهای مثبت داشته است و باید تداوم یابد. ظرفیتهای مدیریت شهری در راستای امور فرهنگی به طور کامل کارشناسی شده به کار گرفته شود و سهم مردم به عنوان سرمایه اجتماعی در ابعاد فرهنگ سازی پررنگ تر و بیشتر نمودار شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران، با بیان اینکه بدون حضور مردم و مشارکت آنها هیچ برنامه ای در زمینه های فرهنگی و اجتماعی کامل و موثر نخواهد بود، تاکید کرد: همه ما از دغدغه های فرهنگی مقام معظم رهبری مطلع هستیم، به ویژه از سال ۱۳۶۸ که معظم له شبیخون فرهنگی، سپس تهاجم فرهنگی و ناتو فرهنگی و جنگ نرم را مطرح کرده و همواره خطر ویروس‌های فرهنگی به ویژه در ابعاد دانشگاهی و حوزوی را گوشزد کردند.

ناصحی ادامه داد: ‌ توجه جدی و کاربردی به فرهنگ و راهکارهای مقابله در جنگ نرم فرهنگی را تا آنجا باید ادامه دهیم که رضایت خاطر معظم له را جلب کنیم.

وی وظایف و نقش شورای اسلامی شهر تهران در امور فرهنگ سازی و وا کسیناسیون فرهنگی رسالتی بس عظیم و بزرگی است که باید مورد توجه قرار گیرد و تصریح کرد: ‌ تنها مکتب مدیریت که ابعاد مختلف معنوی و انسانی و مادی و اجتماعی انسانها را مرئی و در مسیر کاربردی تفسیر کرده است‏، مدیریت اسلامی و در نگاهی دیگر مدیریت جهادی است که بر مبنای جلب رضایت الهی به منزله آغاز کار و قلمداد کردن سازمان وجامعه به عنوان محضر الهی را مبانی تداوم کار و مدیریت قرار داده است.

به گفته وی در مدیریت جهادی، فرد گرایی و منافع شخصی و گروهی و جناحی محلی از اعراب نداشته و در نظر گرفتن منافع ملی و جمعی و پرهیز از امیال حزبی و گروهی اصلی ترین موتور ادامه کار و تلاش همه جانبه است.

وی تصریح کرد: در مکتب مدیریت جهادی شایسته سالاری و شایسته گزینی، ‌از خود گذشتگی، ایثار و اخلاص و خود داری از اتلاف اوقات سازمانی و افزایش بهره وری از اصلی ترین باورها و نظریه ها در قرینه سازیهای اجرایی می باشند، مسئولیت پذیری و پاسخگویی وجوه نظارت پذیری و حرکت براساس قوانین و ضوابط معیارهای قطعی توجه آحاد جامعه در مدیریت جهادی هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز