خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران:

۶۵ کیلومتر از برنامه مترو عقب هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۸۶۲

در شرایطی که تهران با مشکل آلودگی هوا مواجه است و مردم گرفتار ترافیک هستند، باید اولویت برنامه اول و دوم مترو باشد که این اولویت اجرایی نشده است.

ایلنا: عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران، گفت: اگر شهرداری تلاش کند تا بخشی جنوبی خط سه مترو تا پایان امسال به بهره برداری برسد، طول خطوط افتتاح شده مترو به ۱۵۲ کیلومتر خواهد رسید باز هم ۶۵ کیلومتر از برنامه اول عقب هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، " محسن سرخو "، پس از ارائه گزارش درباره اجرای مصوبه برنامه پنج ساله اول شهرداری تهران و کلیات برنامه پنج ساله دوم، در مورد بخش حمل‌ونقل، با بیان اینکه در این بخش اشکالاتی وجود دارد، افزود: در این گزارش اهداف مورد نظر در حوزه حمل و نقل محقق نشده و باید شهرداری تهران پاسخ دهد که چرا این اهداف محقق نشده است و جزئیات این مساله را به ما اعلام نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه باید مشخص شود اعتباراتی که برای تحقق این اهداف پیش‌بینی شده بود در کجا هزینه شده است، گفت: ‌ این گزارش شفافیت لازم را ندارد و حتی جداول مقایسه‌ای نیز ارائه نشده است.

عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران با اشاره به اینکه متن عملکرد شهرداری در برنامه اول امروز در اختیار اعضای شورا قرار گرفته است، تصریح کرد: بر اساس این گزارش قطار شهری مترو تا پایان برنامه پنج ساله باید به ۲۱۷ کیلومتر برسید که این عدد محقق نشده است.

سرخو ادامه داد: اگر شهرداری تلاش کند تا بخش جنوبی خط سه مترو تا پایان امسال به بهره برداری برسد، طول خطوط افتتاح شده مترو به ۱۵۲ کیلومتر خواهد رسید باز هم ۶۵ کیلومتر از برنامه اول عقب هستیم.

وی با بیان اینکه نسبت به اجرای خطوط سه، شش و هفت تاخیر قابل توجهی وجود دارد، تاکید کرد: ‌در شرایطی که تهران با مشکل آلودگی هوا مواجه است و مردم گرفتار ترافیک هستند، باید اولویت برنامه اول و دوم مترو باشد که این اولویت اجرایی نشده است.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در مورد اتوبوسرانی پیش‌بینی تا پایان برنامه پنج ساله اول ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس بود، تاکید کرد: در حال حاضر ۶ هزار و ۶۶۶ دستگاه اتوبوس فعال داریم همچنین خطوط BRT نیز باید تا پایان برنامه به ۱۰ خط افزایش می‌یافت که در حال حاضر تنها هشت خط آن اجرایی و فعال شده است.

سرخو با اشاره به اینکه اقدامی مهمتر از حمل‌ونقل برای شهرداری وجود داشته است، افزود: این اقدامات موجب شده تا حمل و نقل روی زمین بماند اگرچه این گزارش‌ها مربوط به سال ۹۱ است و هیچ پیش بینی از سال ۹۲ وجود ندارد.

سرخو در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره پرداخت کمک‌های دولت به مترو نیز گفت: ‌ بارها به اشتباه عنوان شده است که دولت کمکی به مترو نمی‌کند در حالی که ما شاهد ساخت ۵۲ کیلومتر از خط متروی فرودگاه امام خمینی(ره) هستیم متاسفانه به دلیل نبود هماهنگی لازم شهرداری تهران با دولت نتوانستیم این سرمایه را در بخش داخلی به کار ببریم.

صلاحی معاون شهردار تهران نیز در پاسخ به این اظهارات، گفت: بر اساس تکلیف برنامه اول، مترو باید ۱۴۰ کیلومتر بسازد که ما تا الان ۱۵۲ کیلیوم‌تر آن ساخته شده است.

وی ادامه داد: بر اساس تکلیف باید سالانه ۱۵ کیلومنر مترو ساخته شود که دولت سهم ۵۰ درصدی دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز