خبرگزاری کار ایران

محسن سرخو در بازدید از شرکت واحد اتوبوسرانی تهران بیان کرد:

نیاز تهران به ۴هزار دستگاه اتوبوس / راه اندازی مجدد اتوبوس‌های برقی

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۶۷۳

در راستای دستیابی به حمل و نقل پاک پیش بینی می‌شود خطوط اتوبوس‌های برقی در تهران مجددا راه اندازی شده که انتظار می‌رود در مناطق پر جمعیت و مراکز آلوده شهر به کار گرفته شود.

ایلنا: عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه توسعه حمل و نقل عمومی جز اولویت‌های شورای اسلامی شهر تهران است گفت: نوسازی و بهسازی ناوگان اتوبوسرانی و خدمت رسانی مطلوب‌تر به شهروندان از جمله اهداف تعیین شده در طرح جامع حمل و نقل به شمار می‌رود. در همین راستا نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و تخصیص اتوبوس‌ها از سوی دولت جز اقدامات اساسی و ضروری است.

به گزارش ایلنا، محسن سرخو عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل و رییس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران از شرکت واحد اتبوسرانی بازدید به عمل آورد.

سرخود در این بازدید با تاکید بر اینکه توسعه حمل و نقل عمومی از ضروریات زندگی در شهر تهران است گفت: در حال حاضر بررسی برنامه ۵ ساله شهرداری تهران در دستور کار شورای اسلامی شهر قرار دارد و یکی از مهم‌ترین این بخش‌ها حمل و نقل و ترافیک است.

وی ادامه داد: شواری شهر اهتمام جدی توسعه حمل و نقل عمومی به ویژه شبکه مترو و در وهله دوم شبکه اتوبوسورانی دارد که جز اولویت‌های برنامه ۵ ساله هم تلقی می‌شود.

رییس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به از رده خارج کردن اتوبوس‌های فرسوده تصریح کرد: در حال حاضر یکی از برنامه‌هایی که باید اجرایی شود خارج کردن اتوبوس‌های فرسوده با عمر بالای ۸ سال است. بر اساس گزارش‌های شرکت واحد از ۶۶۶۶ دستگاه اتوبوس در حدود ۲ هزار دستگاه فرسوده هستند که باید هر چه سریع‌تر از شبکه اتوبوسرانی خارج شوند. این در حالی است که افزایش حداقل ۵۰ درصدی ناوگان اتوبوسرانی در برنامه ۵ ساله یکی از مطالبات مردم و شورای اسلامی شهر تهران است بنا براین می‌توان گفت شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در گام اول نیاز به ۴ هزار دستگاه اتوبوس دارد تا بخش عمده‌ای از طرح جامع حمل و نقل محقق شود.

وی همچنین ابراز کرد: تکمیل خطوط اتوبوسرانی به گونه‌ای که شبکه‌های مویرگی را نیز پوشش دهد از دیگر برنامه‌هایی است که باید در دستور کار قرار گیرد تا از این طریق دسترسی شهروندان به تمامی نقاط شهر با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی می‌سر شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران همچنین خاطر نشان ساخت: در راستای دستیابی به حمل و نقل پاک پیش بینی می‌شود خطوط اتوبوس‌های برقی در تهران مجددا راه اندازی شده که انتظار می‌رود در مناطق پر جمعیت و مراکز آلوده شهر به کار گرفته شود. این موضوع در حال بررسی در کمیته حمل و قنل شورای اسلامی شهر تهران است که به نظر می‌رسد با توجه به ظرفیت موجود قابل تحقق باشد. همچنین به کار گیری فیلتر‌های کاهش دهندهٔ آلاینده در خودروهای دیزلی یکی دیگر از برنامه‌هایی است که مد نظر ما قرار دارد.

سرخو در ادامه با اشاره به ایجاد شبکه حمل و نقل یکپارچه اظهار کرد: امروز شرکت واحد اتوبوسرانی جز شرکت‌هایی است که توانسته در زمینه خدمت رسانی به شهروندان، هوشمند سازی، به کارگیری امکانات و تجهیزات، عملکرد مناسبی داشته باشد اما باید توجه داشت آنچه که امروز بیش از هر امر دیگر مورد نیاز خواهد بود ایجاد شبکه حمل و نقل یکپارچه و کار آمد است که می‌تواند تقاضای سفر شهروندان را مدیریت کند. در چنین شبکه‌ای مترو، اتوبوس، مینی بوس و تاکسی نقش همپوشانی برای یکدیگر دارند و شهروندان به راحتی می‌توانند به نقاط شهر سفر کنند.

وی با پرداختن به مطالبات شهروندان از دولت یاد آور شد که دولت در چند بخش باید اعتبارات ویژه را در اختیار نهاد شهرداری قرار دهد؛ احداثخطوط مترو، توسعه شبکه اتوبوسرانی، پرداخت یارانه بلیت مترو، اتوبوس و نیز نوسازی بافت‌های فرسوده که در همه این بخش‌ها دولت وظیفه دارد اعتبارات مورد نیاز و مصوب مجلس را در اختیار شهرداری قرار دهد.

وی افزود: با توجه به روند کنونی و اینکه بودجه سال اینده از هم اکنون دراختیار مجلس شورای اسلامی برای بررسی قرار گرفته اعتبار ویزه‌ای برای این بخش‌ها در نظر گرفته شود تا نهاد‌های خدمت رسان بتوانند پاسخگوی نیاز شهروندان باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز