خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار در پاسخ به اعضای شورای شهر مطرح کرد؛

بودجه فرهنگی شورا کمتر از ۵ درصد اعتبارات کل شهرداری تهران

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۸۳۵

سازمان فرهنگی هنری، تنها ۷ درصد از کل اعتبارات سال جاری شهرداری را به خود اختصاص داده است که ۲ درصد آن صرف فعالیت‌های عمرانی می‌شود که رقم باقیمانده قابل توجه نیست.

ایلنا: معاون شهردار گفت: بودجه فرهنگی شورا کمتر از ۵ درصد اعتبارات کل شهرداری تهران است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، " معصومه آباد " در جلسه علنی امروز با بیان اینکه آنچه که در برنامه پنجساله معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران دیده نمی‌شود توجه به مسئله ایمنی است اظهار کرد: براساس آمار یکساله بیمارستان‌های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در یکسال گذشته ۲۵۰ هزار نفر به این بیمارستان‌ها مراجعه کردند که ۹۳ درصد آن‌ها از شهر تهران و ۷ درصد از شهرستان‌های تهران بوده‌اند.

وی با بیان اینکه از این تعداد مراجعه‌کننده، ۷۳۵ نفر دچار مرگ شده‌اند تصریح کرد: این آمار تکان‌دهنده است چرا که ۳۸ درصد فوت‌شوندگان به دلیل مباحثترافیکی بوده است. البته بسیاری از این آمار توسط سازمان آتشنشانی شهر تهران اعلام شده است.

وی همچنین گفت: در هر ۱۰۰ هزار نفر ۲ درصد دچار از کار افتادگی شده‌اند و این مسئله نیازمند آن است که ما جامعه ایمن را در شهر تهران داشته باشیم.

سید محمد ایازی معاون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در پاسخ به اظهارنظر آباد گفت: گفته شما در بحثایمنی موضوعی است که باید به آن بیش از گذشته توجه شود البته ما ورود جدی به این موضوع داشته‌ایم به طوری که برای تمامی محلات خانه ایمنی در برنامه پنجساله آینده در حال تنظیم هستیم.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران مسئولیتی در ایجاد اشتغال ندارد گفت: با این وجود ما ۳۰۰ خانه کارآفرین و دفتر مشاوره اشتغال در محلات داریم.

ایازی همچنین درباره بودجه سازمان فرهنگی هنری گفت: این معاونت تنها ۷ درصد از کل اعتبارات سال جاری شهرداری را به خود اختصاص داده است که ۲ درصد آن صرف فعالیت‌های عمرانی می‌شود که رقم باقیمانده قابل توجه نیست.

وی در ارتباط با انتقاد یکی از اعضا مبنی بر ریخت‌ و پاش‌های شدید فرهنگی نیز اعلام کرد: ما نیز مخالف این مبحثهستیم همچنین در ۶ ماهه امسال تمامی محلات شهر تهران دارای سرای محل می‌شوند.

وی همچنین درباره فعالیت نمایشگاه عطر سیب نیز گفت: تنها ۶ میلیارد تومان در این زمینه هزینه کرده‌ایم در حالی که خرید هیئت‌ها حدود ۱۲ میلیارد تومان بود و درواقع رقم کمک ما به هیئت‌ها در قیاس با کل کمک مردم، به یک یا دو درصد هم نمی‌رسد.

احمد مسجدجامعی ریاست شورای شهر تهران نیز در پایان با اشاره به افزایش قیمت کاغذ گفت: پیش از افزایش قیمت کاغذ ما سالانه ۶۰ هزار عنوان کتاب به چاپ می‌رساندیم که این روند کاهش یافته است البته ما سیاست صرفه‌جویی در کاغذ را داریم و امیدواریم شاهد افزایش انتشار کتاب در آینده باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز