خبرگزاری کار ایران

معاون شهرسازی خبر داد:

امکان تامین پارکینگ اراضی ۲۰۰ متر و بیشتر در طبقات زیر زمین بدون محدودیت

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۰۹۵

حداقل تامین یک واحد پارکینگ برای املاکی که مساحت ۱۰۰ متر و بیشتر دارند برای هر واحد مسکونی از ضوابطی است که در این طرح در نظر گرفته و الزامی شده است.

ایلنا: معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با تاکید بر اهمیت پارکینگ در ضوابط طرح تفصیلی گفت: برای املاک ۲۰۰ متر و بیشتر پیش بینی شده تا طبقات بیشتری بدون محدودیت در زیر زمین و به هر مقدار که از نظر فنی و ژتوتکنیک امکان خاک برداری وجود داشته باشد، پارکینگ مورد نیاز احداثو تامین شود.

به گزارش ایلنا، " علیرضا جاوید "، با بیان اینکه یکی از اولویت‌های شهر تهران توجه به تامین پارکینگ است، گفت: با رشد روز افزون خودرو‌ها در تهران نیاز به تامین پارکینگ‌ها افزایش یافته است که البته در ضوابط طرح تفصیلی توجه خوبی به موضوع تامین پارکینگ شده است.

وی افزود: حداقل تامین یک واحد پارکینگ برای املاکی که مساحت ۱۰۰ متر و بیشتر دارند برای هر واحد مسکونی از ضوابطی است که در این طرح در نظر گرفته و الزامی شده است.

معاون شهردار تهران تصریح کرد: برای اینکه امکان احداثبیشتر پارکینگ‌ها نیز وجود داشته باشد، برای املاک ۲۰۰ متر و بیشتر نیز پیش بینی شده تا طبقات بیشتری بدون محدودیت در زیر زمین به هر مقدار که از نظر فنی و ژتوتکنیک امکان خاکبرداری وجود داشته باشد، پارکینگ مورد نیاز تامین شود.

جاوید با تاکید بر اهمیت پارکینگ درکلان شهر تهران اظهار کرد: همچنین درپهنه‌ها ی مسکونی در املاک با اراضی مساحت ۲۰۰ متر و بیشتر از طبقه منفی ۲ به پایین امکان افزایش سطح اشغال تا ۸۰ درصد و درپهنه‌های تجاری و اداری و مختلط نیز این امکان تا ۱۰۰درصد فراهم شده است.

وی با اشاره به ضوابط تشویقی در نظر گرفته شده در طرح تفصیلی برای احداثپارکینگ‌ها ی طبقاتی گفت: دربند یک مصوبه ۴۳۶ کمیسیون ماده ۵ ضوابط تشویقی احداثپارکینگ‌های طبقاتی قید شده و برای اراضی و ا ملاکی که ۵۰ متر مربع و بیشتر مساحت دارند امکان احداثپارکینگ‌های مکانیزه محله‌ای نیز در ضوابط طرح تفصیلی مجاز اعلام شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران خاطر نشان کرد: سرمایه گذارانی که در اراضی و ا ملاکی با ۱۰۰۰ متر مربع وسعت و بیشتر پارکینگ احداثکنند می‌توانند از امتیاز سه طبقه و بیشتر تجاری و رستوران بهرمند شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز