خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران خبر داد: ‌

تبدیل زمین‌های بدون استفاده پادگان‌ها به فضای سبز

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۰۵۴

صرف هزینه ۱۷۸ میلیارد تومانی برای تملک ۲۷ باغ خصوصی؛ طی سه سال گذشته / در مناطقی همچون ۱۱،۷، ۱۰ و ۱۷ که با کمبود فضای سبز مواجه هستیم طی برنامه ایی منظم نسبت به خرید، تجمیع و یکپارچه سازی برخی ساختمان‌ها در این مناطق اقدام شده و آن‌ها را تبدیل به پارک‌های محله ایی کرده‌ایم.

ایلنا: مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران با اشاره به رویکرد شهرداری در موضوع حفظ و گسترش باغ‌های شهر گفت: طی ۳ سال گذشته ۱۷۸ میلیارد تومان اعتبار برای تملک برخی باغات تهران در نظر گرفته شد که طی آن ۲۷ باغ در مناطق ۱،۵ و ۴ توسط شهرداری خریداری شد.

به گزارش ایلنا، " علی محمد مختاری " ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: تعدادی از این باغ‌ها تاکنون به بوستان و فضای سبز عمومی تبدیل شده و در اختیار شهروندان قرارگرفته‌اند و تعداد دیگری نیز در حال آماده سازی هستند.

به گفته مختاری این‌باغ‌ها عمدتا به شکل باغ‌های ایرانی طراحی شده و به بوستان عمومی تبدیل می‌شوند.

وی همچنین در خصوص توسعه فضای سبز در مناطق دارای بافت فشرده نیز گفت: در مناطقی همچون ۱۱،۷، ۱۰ و ۱۷ که با کمبود فضای سبز مواجه هستیم طی برنامه ایی منظم نسبت به خرید، تجمیع و یکپارچه سازی برخی ساختمان‌ها در این مناطق اقدام شده و آن‌ها را تبدیل به پارک‌های محله ایی کرده‌ایم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها در ادامه ضمن اشاره به استاندارد کردن سرانه فضای سبز درون و برون شهری تهران اظهار کرد: طرح جنگل کاری را در ۱۲ پادگان نیز به اجرا در آورده‌ایم و فضاهای باز و بدون استفاده پادگان را که می‌توانست به ساخت و سازهای غیر مجاز اختصاص پیدا کند به محوطه سازی و جنگل کاری اختصاص یافته است.

مختاری افزود: با برنامه‌ریزی صورت گرفته در نظر داریم سرانه ۱۵ متر مربعی فضلی سبز درون شهری را طی چند سال آینده به ۱۸ متر افزایش دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز