خبرگزاری کار ایران

پورزرندی خبر داد:

توزیع ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار پاکت قبوض عوارض شهری

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۵۳۰

سالیانه ازمحل عوارض نوسازی ۲۰۰ میلیارد تومان وصول می شود و امسال با توجه به برنامه ریزی های انجام شده در صورت تحقق همه این عوارض، این میزان به ۲۵۰ میلیارد تومان می رسد.

ایلنا: معاون مالی و اداری شهرداری تهران از تهیه و توزیع ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار پاکت قبوض عوارض شهری خبر داد و گفت: در بهترین شرایط ۴۰ درصد مطالبات شهرداری در زمینه عوارض شهری وصول می شود و امیدواریم امسال با پرداخت ۱۰۰ درصدی عوارض، شهرداری تهران۳۷۰ میلیارد تومان درآمد در این بخش داشته باشد.

به گزارش ایلنا، " حسین محمد پورزرندی " با اشاره به توزیع قبوض عوارض شهری امسال میان شهروندان گفت: امسال دو میلیون ۶۰۰ هزار پاکت قبوض تهیه شده است که هم اکنون برای چهار منطقه ارسال شده و بقیه آن نیز درحال ارسال است.

وی با اشاره به ویژگی های این دوره قبوض عوارض شهری اظهار کرد: در دو میلیون و ۶۰۰ هزار پاکتی که توزیع شده است، دو، سه ویا چهار قبض وجود دارد، به طوری که منازل مسکونی دارای یک قبض عوارض نوسازی، یک قبض بهای خدمات و پسماند برای جمع آوری زباله ها و رفت و روب و یک قبض نیز به صورت جداگانه و در صورتی که بدهی به شهرداری از سنوات قبل داشته باشند داده می شود.

وی افزود: همچنین برای واحدهای تجاری نیز یک قبض نوسازی، یک قبض پسماند تجاری و یک قبض نیز برای حق کسب و پیشه و اگر بدهی داشته باشند یک قبض نیز برای آن صادر شده است.

پورزندی در ادامه با اشاره به شیوه محاسبه عوارض شهری در سالجاری گفت: تاکنون قبض ها علی الحساب داده می شد و دفترچه مبنای محاسبه دفترچه سال ۸۴ بود، اما سال گذشته و بعد از توزیع قبوض دفتر چه سال ۹۱ ابلاغ شد که امسال بر مبنای دفترچه سال ۹۱ عوارض محاسبه شده است.

وی افزود: اگر شهروندان شاهد اضافه عوارض نسبت به سال های گذشته هستند به معنای اضافه شدن عوارض نیست، بلکه دفترچه قیمت منطقه ای که بهای ارزش معاملات ملکی است تغییر یافته است که در فرمول محاسبه در نظر گرفته می شود و به همین دلیل که مبنای محاسبات تغییر یافته، عوارض نیز به نسبت گذشته متفاوت است.

به گفته پورزرندی این دفترچه توسط وزارت اقتصاد و دارایی تهیه و تصویب وتوسط وزارت کشوربه کل شهرداری های کشور ابلاغ می شود.

وی خاطر نشان کرد: سالیانه ازمحل عوارض نوسازی ۲۰۰ میلیارد تومان وصول می شود و امسال با توجه به برنامه ریزی های انجام شده در صورت تحقق همه این عوارض، این میزان به ۲۵۰ میلیارد تومان می رسد.

پورزرندی همچنین گفت: در بخش پسماند نیز سالیانه ۱۰۰ میلیارد تومان وصول می شودد که امیدواریم امسال به ۱۳۰ میلیارد تومان برسد؛ اما معمولا در بهترین شرایط ۴۰ درصد مطالبات شهرداری در زمینه عوارض شهری وصول می شود که امیدواریم امسال ۱۰۰ درصد آن وصول شود.

معاون مالی و اداری شهرداری تهران تصریح کرد: شهرداری تهران فقط بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان دراین حوزه مطالبات دارد که تا کنون توسط شهروندان پرداخت نشده است.

وی افزود: در مجموع اگرهمه عوارض وصول شود امسال حدود ۳۷۰ میلیارد تومان وصولی شهرداری در این بخش خواهد بود.

معاون مالی و اداری شهرداری تهران با اشاره به نحوه اعتراض احتمالی شهروندان نسبت به قبوض شهری خود تصریح کرد: در صورتی که شهروندان نسبت به عوارض خود اعتراض داشتند می توانند به دفاتر خدمات الکترونیک شهر و یا آدرس سایت مندرج شده بر روی قبوض مراجعه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز