خبرگزاری کار ایران

یازدهمین نمایشگاه حمل‌ و نقل‌ و خدمات شهری افتتاح شد؛

شهر تهران به ۶۰۰۰ اتوبوس نیاز دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۱۵۶

هم اکنون حدود ۱۱۸۰ واگن فعال در مترو تهران وجود دارد با این تعداد قطار سرفاصله حرکت قطار‌ها به طور متوسط چهار تا ۵ دقیقه است که با تلاش بیشتر می‌توان این زمان را به دو دقیقه رساند.

ایلنا: معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری تهران، گفت: شهر تهران به شش هزار اتوبوس دیگر نیاز دارد در حالی که در حال حاضر شش هزار و ۵۰۰ اتوبوس دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ‌ " سید جعفر تشکری هاشمی " در مراسم افتتاح یازدهمین نمایشگاه حمل و نقل و خدمات شهری در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: ‌ نیاز شهر تهران به اتوبوس خوراک چند سال تولیدکنندگان داخلی اتوبوس را در کشور فراهم کرده است چراکه توسعه ناوگان عمومی در دستور کار مدیریت شهری است.

وی ادامه داد: ‌ طبق مصوبه قانونی باید ۱۱ هزار اتوبوس در تهران داشته باشیم که در حال حاضر تنها شش هزار و ۵۰۰ اتوبوس داریم و از همین تعداد حدود هزار و ۵۰۰ دستگاه هم فرسوده است و در حقیقت نزدیک به شش هزار اتوبوس دیگر برای شهر تهران نیاز داریم.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه واگن سازی از بخش‌ های فعال در صنعت کشورند، از تولید ۶۰ درصدی واگن‌های مورد نیاز کشور در داخل، گفت: ‌ هم اکنون حدود ۱۱۸۰ واگن فعال در مترو تهران وجود دارد با این تعداد قطار سرفاصله حرکت قطار‌ها به طور متوسط چهار تا چهار و نیم دقیقه است که با تلاش بیشتر می‌توان این زمان را به دو دقیقه رساند.

وی با بیان اینکه با اعتبارات فعلی توان ساخت ۳۰ کیلومتر مترو در سال را داریم، تاکید کرد: ‌ خط سه متروی تهران مراحل تکمیلی و نهایی را پشت سر می‌گذارد امسال، سال گشایش استفاده شهروندان تهرانی از مترو در مسیر جنوب غرب تهران تا شمال شرق است و در سال ۹۳ و ۹۴ سایر خطوط، شش و هفت مترو تهران در دستور کار قرار دارد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره این نمایشگاه نیز گفت: امسال نیز شاهد حضور موفق صنعتگران داخلی در حوزه‌های هوشمند سازی هستیم در این نمایشگاه محصولات جدیدی ارائه شده است و کمک می‌کند تا کلان شهر‌ها با سیستم هوشمند مدیریت کنیم.

تشکری هاشمی تاکید کرد: ‌ یازدهمین دوره نمایشگاه‌ حمل و نقل و خدمات شهری با دفعات قبل تفاوت دارد همین تفاوت در تولیدات نشان دهنده پویایی در صنعت کشورمان است و خوشحالیم علیرغم وجود محدودیت‌هایی که ناشی از تحریم‌ها بود صنعتگرانمان این تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کردند و با استفاده از قابلیت‌های موجود در کشور طرح‌های جدید و کارآمدی را ارائه کرده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز