خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون سلامت شورای شهر تهران در گفت و گو با ایلنا:

آب ناخالص بر سلامت تاثیرگذار است / آب شرب و غیرشرب تفکیک شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۲۵۹

آن زمان آب شرب منطقه ۱۹و مناطق جنوب شهر تهران با مشکل مواجه بودند که البته با اصلاحاتی که انجام شد آب شرب این مناطق نیز بهبود یافت.

ایلنا: عضو کمیسیون سلامت شورای شهر تهران، گفت: در بحثتوسعه اب شرب و فاضلاب باید به سمتی بریم که آب شرب از غیر شرب تفکیک شود چراکه با این کار میزان تصفیه آب شرب از استانداردهای بالاتری برخوردار خواهند شد.

" معصومه آباد " در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه درجه خلوص آب هر چقدر بالاتر باشد عوارضی کمتری بر سیستم کلیوی و مجاری ادار دارد، تاکید کرد: در این سالها به دلیل مصرف بی رویه آب، از بسیاری از چاه ها و منابع آب زیر زمینی بدون مجوز برداشت و موجب شده تا سطح آب زیر زمینی کاهش یابد.

وی ادامه داد: نقشه مشخصی از مسیر فاضلاب به درستی در دست نیست این مساله آب شرب در برخی از مناطق را دچار اشکال کرده است اگرچه هم اکنون موردی در این زمینه وجود ندارد چراکه اخیر بررسی در این زمینه صورت نگرفته است.

عضو کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در دور سوم شورای شهر بازدیدی از سازمان آب و آزمایشگاه های این حوزه داشتیم، گفت: آن زمان آب شرب منطقه ۱۹و مناطق جنوب شهر تهران با مشکل مواجه بودند که البته با اصلاحاتی که انجام شد آب شرب این مناطق نیز بهبود یافت.

آباد با تاکید بر اینکه هزینه زیادی برای تصفیه آب شرب می شود، اظهار کرد: در بحثتوسعه اب شرب و فاضلاب باید به سمتی برویم که آب شرب از غیر شرب تفکیک شود چراکه با این کار میزان تصفیه آب شرب از استانداردهای بالاتری برخوردار خواهند شد.

این عضو شورا گفت: آب باید برای نسل های آینده نیز حفظ شود و نباید آن را هدر بدهیم. آب شرب تصفیه شده برای مصارف خانوادگی نباید استفاده شود این مساله باعثمی شود تا میزان دقتی که برای تصفیه و خلوص آب بکار گرفته می شود کاهش یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز