خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران در گفتگو با ایلنا:

ریزگردها تشدید کننده سرطان ریه‌ / رشد فزاینده سرطان در کشور

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۸۳۴

متأسفانه سرطان در کشور ما به نسبت جوامع مشابه افزایش چشمگیری داشته است / باید براساس مطالعات مشخص شود که ریشه افزایش سرطان چیست. آیا آب، خاک، غذا، هوا و مواد غذایی آلوده اند؟!

ایلنا: رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران گفت: ریزگردها می توانند یکی از عوامل سرطان زا باشند و در کسانی که بیماری تنفسی و آسم دارند از عوامل تشدید کننده سرطان هستند.

رحمت الله حافظی در گفتگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه قطعا اگر ریزگردها از سطح استاندارد بالا باشد تهدیدی برای سلامت شهروندان است اظهار کرد: در صورت افزایش ریزگردها بیش از حد استاندارد کودکان، سالمندان و افرادی که بیماری تنفسی و انسداد قلبی و عروقی دارند سلامتشان در خطر بوده و برای آنها تهدید جدی است.

وی با بیان اینکه در زمان بحران و بالا بودن بیش از حد ریزگردها از شهروندان خواسته می شود که تحرک در فضای باز نداشته باشند گفت: نقش اطلاع رسانی در حضور ریزگردها و مضر بودنشان بسیار حیاتی است تا زمانی که بتوانیم بحران را مهار کنیم.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با تأکید براینکه قطعا ریزگردها یکی از عوامل شیوع سرطان ریه است تأکید کرد: ریزگردها می توانند یکی از عوامل سرطان زا باشند و در کسانی که بیماری تنفسی و آسم دارند از عوامل تشدید کننده سرطان زایی است.

حافظی همچنین با بیان اینکه متأسفانه سرطان در کشور ما به نسبت جوامع مشابه افزایش چشمگیری داشته است تصریح کرد: باید براساس مطالعات مشخص شود که ریشه افزایش سرطان در چیست. آیا آب خاک غذا هوا و مواد غذایی آلوده اند در هر صورت باید این مسئله مشخص شود.

وی تأکید کرد: در همین راستا کمیسیون سلامت شورا جلساتی را به صورت تخصصی به منظور بررسی هرآنچه که سلامت شهروندان را تهدید می کنند برگزار خواهد کرد که در نخستین گام در ارتباط با محصولات غذایی جلساتی را برگزار کردیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز