خبرگزاری کار ایران

معاون فنی و عمرانی شهردار تهران اعلام کرد؛

تعیین تکلیف برای نگهداشت تخصصی شبکه معابر پایتخت با تغییر اساسنامه شرکت «یادمان سازه»

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۸۰۶

تهران هم اکنون بیش از ۳۰۰ دستگاه پل سواره رو دارد که از این تعداد حدود ۹۰ دستگاه پل به مقاوم سازی و بهسازی لرزه‌ای نیاز دارد. در این میان ۴۰ پل دچار نارسایی گسترده، ۱۹ پل نارسایی نیمه گسترده و بقیه دچار نارسایی محدود و موضعی است.

ایلنا: معاون فنی و عمرانی شهردار تهران از آمادگی برای ارائه لایحه تغییر اساسنامه شرکت «یادمان سازه» به شورای شهر، به منظور واگذاری ماموریت تعمیرات تخصصی و نگهداشت شبکه بزرگراهی پایتخت به این شرکت خبر داد.

به گزارش ایلنا، " سید مازیار حسینی " با اشاره به نیاز شهر تهران به ایجاد تشکیلات ویژه‌ای به منظور تعمیرات تخصصی و نگهداری از شبکه بزرگراهی پایتخت، اظهار کرد شهرداری به دنبال تشکیل مجموعه‌های موازی نبوده و به هزینه‌هایی که با ایجاد هر ساختار سازمانی جدید به شهر تحمیل می‌شود، واقف است؛ به همین خاطر در پایان عمر خدمت اعضای شورای سوم، با کمیسیون عمران شورا بر سر تغییر اساسنامه و شرح ماموریت‌های شرکت یادمان سازه به توافق رسیده بودیم تا مسوولیت نگهداشت تخصصی معابر را به این شرکت واگذار کنیم.

وی در ادامه بر ضرورت نگهداری از پل‌های سواره رو به عنوان یکی از اجزای مهم شبکه بزرگراهی پایتخت تاکید و خاطرنشان کرد: تهران هم اکنون بیش از ۳۰۰ دستگاه پل سواره رو دارد که از این تعداد حدود ۹۰ دستگاه پل به مقاوم سازی و بهسازی لرزه‌ای نیاز دارد. در این میان ۴۰ پل دچار نارسایی گسترده، ۱۹ پل نارسایی نیمه گسترده و بقیه دچار نارسایی محدود و موضعی است.

معاون شهردار تهران از پل‌ها به عنوان سازه‌های زنده‌ای یاد کرد که به واسطه عبور بار دینامیک و متغیر از سطح آن‌ها، نیازمند نگهداشت تخصصی هستند و در این رابطه افزود: اگرچه همه پل‌های سواره رو تهران نیازمند مقاوم سازی لرزه‌ای نیستند اما قطعا تعمیر و نگهداری مستمر برای تمام ابنیه فنی شهر لازم و ضروری است.

حسینی معتقد است که با توجه به تازگی بحثنگهداشت شبکه بزرگراهی، بهتر است برای واگذاری این ماموریت جدید و نیز نهادینه کردن ضرورت تعمیر و نگهداری مستمر معابر، نام شرکت یادمان سازه هم تغییر کند و از عنوان جدیدی متناسب با ماموریت اخیر شرکت استفاده شود اما در عین حال تاکید کرد که معاونت فنی و عمرانی اصراری بر این تغییر نام ندارد بلکه به دنبال گنجاندن مسوولیت تازه یادمان سازه در شرح ماموریت‌های این شرکت است.

به گفته وی، عنوان «یادمان سازه» با توجه به اینکه شرکت مجری ساخت برج میلاد به عنوان بنای یادمان شهر تهران بوده است، انتخاب شده بود و اکنون که ماموریت آن تغییر می‌کند، منعی برای این تغییر نام وجود ندارد.

معاون فنی و عمرانی شهردار تهران درباره زمان اعمال تغییرات در اساسنامه و عنوان شرکت یادمان سازه نیز اظهار کرد: پس از تعیین تکلیف ترکیب کمیسیون‌های شورای شهر، لایحه مربوط به تغییر شرح وظایف و نام شرکت یادمان سازه با همکاری اداره کل امور مجامع و شورای سازمان‌های شهرداری تهران، تسلیم پارلمان شهری خواهد شد و در صورت تصویب آن، ماموریت تعمیرات و نگهداری تخصصی شبکه بزرگراهی تهران به این شرکت واگذار می‌شود.

گفتنی است شرکت یادمان سازه وابسته به شهرداری تهران، در سال ۱۳۷۳ به منظور مدیریت و ساخت طرح‌ها و پروژه‌های بزرگ عمرانی تاسیس شد. این شرکت مجری پروژه احداثمرکز ارتباطات بین المللی تهران شامل پروژه‌های برج میلاد، مرکزهمایش‌های بین المللی، هتل، مرکز تجارت جهانی و مجموعه‌های جنبی این برج است.

شرکت یادمان سازه پس از به سرانجام رساندن ماموریت خود یعنی احداثبنای برج میلاد تهران، با وجود اینکه اجرای پروژه مجتمع بین المللی نمایشگاه شهر آفتاب را بر عهده گرفت اما برای پذیرفتن مسوولیت تعمیر و نگهداری پل‌های شهر تهران نیز اعلام آمادگی کرد و هم اکنون کار تعمیرات تخصصی و مقاوم سازی لرزه‌ای ۱۳ پل در ۴ پهنه مختلف شهر را آغاز کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز