خبرگزاری کار ایران

ایازی:

بهره‌برداری از فاز اول پروژه شهر آفتاب در سال آینده / فاز دوم بوستان ولایت در مرحله مطالعاتی قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۲۳۸

مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب از استانداردهای بین‌المللی بهره‌مند است و با ساخت آن، بزرگ‌ترین مجموعه‌های نمایشگاهی خاورمیانه راه‌اندازی خواهد شد / فاز دوم بوستان ولایت باید به تصویب کمیسیون ماده پنج شهرسازی و شورای شهر برای اجرا قرار گیرد و در حال حاضر در مرحله مطالعاتی قرار دارد.

ایلنا: سخنگوی شهرداری تهران از بهره برداری فاز اول پروژ شهر آفتاب در سال آینده خبر داد و گفت: فاز دوم بوستان ولایت نیز در مرحله مطالعاتی قرار دارد.

به گزارش ایلنا، " سید محمد هادی ایازی " در مورد وضعیت احداثپروژه شهر آفتاب اظهار کرد: ‌ یکی از پروژه‌های جدی که ما در حال انجام آن هستیم پروژه شهر آفتاب است و در نظر داریم نمایشگاه‌های صنعتی خود را در این مکان برگزار کنیم.

وی ادامه داد: در ساخت مجموعه شهر آفتاب، علاوه بر توجه به معماری ایرانی اسلامی از آخرین فناوری روز استفاده شده است.

سخنگوی شهرداری تهران گفت: آنچه مخاطب این نمایشگاه می‌بیند معماری سنتی ایرانی است اما این نمایشگاه با ویژگی‌های مدرن ساخته می‌شود و مرکزی تجاری و فرهنگی خواهد بود.

وی با اشاره به نحوه ساخت این مجموعه تصریح کرد: ۳ سالن نمایشگاه که ۲ نمایشگاه با دهنه ۵۰ متری و یک نمایشگاه میانی با دهنه ۸۰ متری بوده که از سالن‌های اصلی نمایشگاه مجموعه شهر آفتاب محسوب می‌شود، در فاز اول به بهره برداری می‌رسد.

ایازی با اشاره به ساخت سالن ملل که در بخش ورودی ۳ سالن اصلی قرار دارد اظهار کرد: برای ورود به سالن‌های سه قلو و مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب باید ابتدا از سالن بین‌الملل عبور کرد که برای ساخت این سالن از تخت جمشید، الگو گرفته شده و قرار است در این سالن ۱۰۰ستون همانند ۱۰۰ستون تخت جمشید احداثشود و این مجموعه، نمادی از معماری ایرانی اسلامی و نشان‌دهنده نمادهای ملل مختلف است.

وی با اشاره به ستون‌های ۱۸متری سالن ملل، عنوان کرد: مردم می‌توانند از بخش جنوبی وارد سالن ملل شده و یا از بخش شرقی با عبور از باغ ایرانی، وارد این سالن و بخش نمایشگاهی مجموعه شهر آفتاب شوند.

ایازی ادامه داد: مجموعه شهر آفتاب به‌عنوان مرکزی تجاری فرهنگی دیده شده چرا که از موقعیت خاص جغرافیایی برخوردار بوده و در مجاورت حرم امام خمینی(ره) قرار گرفته است و از نظر معماری، هماهنگی بین مجموعه حرم امام و این فضا به شکل مطلوب به‌ وجود آمده است.

وی تصریح کرد: مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب از استانداردهای بین‌المللی بهره‌مند است و با ساخت آن، بزرگ‌ترین مجموعه‌های نمایشگاهی خاورمیانه راه‌اندازی خواهد شد. این مجموعه در فاز نخست ۱۲۰ هزار مترمربع فضای نمایشگاهی خواهد داشت.

سخنگوی شهرداری تهران افزود: فاز اول پروژه شهر آفتاب در سال آینده به بهره برداری می‌رسد و فازهای بعدی نیز در سال‌های بعدی به بهره برداری می‌رسند.

وی در بخش دیگری از سخنانش در مورد بهره برداری از فاز دوم بوستان ولایت نیز اظهار کرد: فاز دوم بوستان ولایت هم اکنون به عنوان یک طرح مطالعاتی در حال بررسی است و باید به تصویب کمیسیون ماده پنج شهرسازی و شورای شهر برای اجرا قرار گیرد و در حال حاضر در مرحله مطالعاتی قرار دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز