خبرگزاری کار ایران

تکمیل مطالعات ۱۰ پروژه عمرانی جدید تهران در سال جاری

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۵۷۸

سازمان مشاور مطالعات امکان سنجی احداث۵ تونل شهری جدید را نیز در دست تدوین دارد / در گروه راه و پل طی ۳ ماهه نخست امسال، تکمیل فاز مطالعات و طراحی ۱۰ پروژه جدید بزرگراهی دنبال شده است.

ایلنا: معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ضمن تشریح عملکرد سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران از ابتدای سال جاری و برنامه‌های آتی این مجموعه، اظهار کرد: افزایش کارایی شبکه معابر ترافیکی شهر تهران و تهیه طرح‌های مقاوم سازی لرزه‌ای پل‌های شهر در صدر مطالعات این سازمان در سال جاری قرار دارند.

به گزارش ایلنا، " سید مازیار حسینی " با اشاره به اینکه سازمان مشاور فنی و مهندسی، پشتیبانی مطالعاتی و مسوولیت تهیه طرح کلیه اقدامات اجرایی حوزه معاونت فنی و عمرانی را بر عهده دارد، اظهار کرد: این سازمان در بهار سال جاری مجموعا ۲۶۴ پروژه در رسته‌های مختلف مورد مطالعه قرار داده است که در این میان بزرگراه‌ها با ۱۱۵ طرح مطالعاتی و مقاوم سازی پل‌ها با ۳۳ طرح، بیشترین حجم مطالعات صورت گرفته در حوزه پروژه‌های عمرانی را به خود اختصاص داده‌اند. ضمن اینکه مطالعات مربوط به طرح ۱۷ پروژه در حوزه تونل‌های شهری نیز طی این مدت به انجام رسیده است.

وی به تشریح نتایج شاخص این مطالعات پرداخت و در این رابطه اظهار کرد: در گروه راه و پل طی ۳ ماهه نخست امسال، تکمیل فاز مطالعات و طراحی ۱۰ پروژه جدید بزرگراهی دنبال شده است و طی ماه‌های آتی نیز بر اساس اولویت‌های اجرایی، طرح نهایی این پروژه‌ها آماده ارائه به مبادی بالادست ذیربط خواهد شد.

حسینی خاطرنشان کرد: مطالعات انجام گرفته در شاخه پروژه‌های بزرگراهی علاوه بر اینکه احداثبخش‌های باقیمانده از رینگ بزرگراهی را شامل می‌شود، به چگونگی اصلاح گره‌های ترافیکی در معابر شهر با استفاده از ظرفیت‌های حوزه عمرانی پرداخته و بهترین گزینه را برای اجرا مشخص می‌کند.

به گفته وی، مطالعات امکان سنجی افزایش ظرفیت بزرگراه شهید همت، طرح تقاطع غیرهمسطح سیمون بولیوار با بزرگراه یادگار امام(ره)، تکمیل مطالعات ادامه بزرگراه یادگار امام(ره)، احداثتقاطع بزرگراه‌های بعثت و شهید رجایی، افزایش ظرفیت بزرگراه‌های آیت الله سعیدی و شیخ فضل الله نوری، احداثتقاطع ستارخان شیخ فضل الله نوری و نیز افزایش ظرفیت بزرگراه ارتش و امتداد آن تا انتهای بلوار شهید اندرزگو جزو پروژه‌های آتی شهر تهران است که در دست مطالعه و بعضا تدقیق نهایی طرح توسط سازمان مشاور قرار دارد.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده بهینه از فضاهای زیرسطحی شهر تهران، اظهار کرد: سازمان مشاور مطالعات امکان سنجی احداث۵ تونل شهری جدید را نیز در دست تدوین دارد که برخی از آن‌ها در مرحله تهیه طرح مفهومی و پایه بوده و امیدوار هستیم تا پایان امسال این مطالعات تکمیل و به فراخور نیاز شهر در صورت تصویب توسط شورای اسلامی شهر تهران آماده اجرا شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز