خبرگزاری کار ایران

جلسه هم‌اندیشی مدیران در شهرستان پارسیان برگزار شد

ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان گفت: شهرستان پارسیان به دلیل شرایط جغرافیایی مناسب می تواند به قطب تولید پرورش ماهی در قفس تبدیل می شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان،  ناصر حیدری پوری در نشست هم اندیشی الگوی کشت پایدار و دیدار با کشاورزان در پارسیان افزود: پیش بینی می شود با توسعه پرورش ماهی در استان تولید امسال به 6هزار تن افزایش یابد.
وی افزود: طرح توسعه پرورش ماهی در استان در حال اجرا بوده و شهرستان پارسیان از مناطق مستعد توسعه پرورش ماهی در قفس می باشد.
 محمد جانباز مدیر کل دامپزشکی استان هرمزگان گفت: شهرستان پارسیان ظرفیت خوبی برای تولید آبزیان وصادرات گوشت مرغ را دارد.
 محمد جانباز اظهار داشت: بندرمقام شهرستان پارسیان یکی از سایت های پرورش آبزیان استان است که دارای قابلیتهای بسیار مناسب می باشد و به رعایت اصول قرنطینه و مسائل امنیت زیستی تاکید کرد.
وی افزود: کشتارگاه طیور شهرستان پارسیان در صورت راه اندازی خط 2 قابلیت خوبی برای صادرات گوشت مرغ در آینده را خواهد داشت.

مدیر کل دامپزشکی هرمزگان آمادگی کامل مجموعه دامپزشکی در راستای پیشرفت صنعت دام، طیور وآبزیان شهرستان را اعلام نمود و حرکت به سمت پرورش مرغ سبز با اصول بهداشتی تدوین شده توسط سازمان دامپزشکی را به مرغداران توصیه کرد.

 

لازم به ذکر است دراین نشست جمعی از کشاورزان ازجمله مرغداران ، گلخانه داران ودامداران حضور داشتند.

 

کد خبر : ۴۰۱۲۶۷