خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

امور زمین در مازندران از حساسیت بالایی برخوردار است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: تغییر شتابان زمین‌های کشاورزی در مازندران مهار شد.

به گزارش ایلنا از سازمان جهاد کشاورزی مازندران، دلاور حیدرپور  در مراسم معارفه مدیر جدید امور اراضی اظهار کرد: امنیت غذایی و حفظ بستر تولید از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و اهمیت آن به‌گونه‌ای مهم است که در بخش کشاورزی مسئولیت حفظ تولید غذا را بر‌عهده داریم و امور اراضی این خواسته را بیشتر از سایر بخش‌ها به دوش می‌کشد.

وی افزود: برخورد با متخلفان و جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی و باغی از یک‌سال و نیم گذشته تاکنون بهعنوان یک اصل در استان ادامه دارد و سازمان جهاد کشاورزی مازندران توانسته کارنامه خوبی را در کشور داشته باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه طبق گزارشات سازمان بازرسی مبنی بر‌اینکه تخلفات در بحث تغییر کاربری غیرمجاز در مازندران کم شده است، ادامه داد: خرید و فروش زمین در استان کاهش یافته و این حکایت از آن دارد که عزم و اراده استانی و همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط با جهاد کشاورزی در راستای حفظ زمین‌های کشاورزی موفق بوده است.

حیدرپور خاطرنشان کرد: پایش و نظارت در استان شروع شده و تغییر شتابان زمینهای کشاورزی و باغی که تهدید بزرگ برای امنیت غذایی کشور و مازندران بوده است را مهار کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: قانون و مقررات به اندازه کافی داریم و باید آن را اجرا کنیم و از این به بعد محکم‌تر در اجرای قانون عمل می‌کنیم و هرجا که قانون را بد اجرا کردیم، باید از ما سوال شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران بیان کرد: کسی که به قانون بی‌‌توجهی کند، باید با آن برخورد شود و بهعنوان رئیس سازمان در بحث امور اراضی پای کار هستم و بیشترین وقت را برای این بخش می‌گذارم.

حیدرپور با بیان اینکه با توجه به اینکه امور زمین در مازندران از حساسیت بالایی برخوردار است، باید تلاش و جدیت بیشتری در کار داشته باشیم، گفت: جلوگیری از تغییر کاربری یک برند برای مازندران است و باید این برند را حفظ کنیم و تلاش را دوچندان کنیم و ابایی از اجرای قانون نداشته باشیم.

کد خبر : ۳۲۶۴۵۹