خبرگزاری کار ایران

«برلین ۷ -» در پنجاه وهشتمین دوره جشنواره وایادولید شرکت می کند

کد خبر : ۱۱۲۶۴۶

جشنواره وایادولید که یکی از قدیمی‌ترین جشنواره‌های فیلم اسپانیا است و بعد از جشنواره سن سباستین دومین رویداد بزرگ سینمایی این کشور محسوب می‌شود.

«برلین ۷ -» در پنجاه وهشتمین دوره جشنواره وایادولید شرکت می کند.


به گزارش ایلنا، جشنواره وایادولید که یکی از قدیمی‌ترین جشنواره‌های فیلم اسپانیا است و بعد از جشنواره سن سباستین دومین رویداد بزرگ سینمایی این کشور محسوب می‌شود، میزبان فیلم «برلین ۷ -» خواهد بود و این فیلم تنها نماینده جمهوری اسلامی ایران در این جشنواره در بخش رقابتی «نقطه تقاطع» و همچنین در بخش جانبی سینمای جوان این جشنواره در تاریخ‌های دوم و سوم آبان ماه اکران خواهد شد. رامتین لوافی کارگردان فیلم در این نمایش‌ها حضور خواهد داشت. پنجاه و هشتمین دوره این جشنواره ۲۷ مهر تا ۴ آبان ماه(۱۹ تا ۲۶ اکتبر) برگزار خواهد شد.


جایزه اصلی این جشنواره رقابتی، تندیس طلایی و نقره‌ای سنبله است که به بر‌ترین‌ها در عرصه‌های مختلف تعلق می‌گیرد. سایر بخشهای رقابتی نیز دارای جوایز نقدی می‌باشند.


رامتین لوافی‌پور در سال ۲۰۰۹ در پنجاه و چهارمین دوره جشنواره با نخستین فیلم خود «آرام باش و تا هفت بشمار» موفق به کسب جایزه بیست هزار یورویی بهترین فیلم در بخش «نقطه تقاطع» شد.


این جشنواره شامل چهار بخش اصلی می‌باشد: ۱ - بخش رسمی:(اکران آثار سینمای روز جهان، ۳۱ فیلم کوتاه و بلند از سراسر جهان در دو زیر مجموعه رقابتی و غیر رقابتی به اکران در خواهد آمد) ۲ - بخش «نقطه تقاطع»(این بخش رقابتی، مختص آثاری است که به دلیل موضوع خاص فیلم و یا سبک متفاوت در ساختار مورد توجه می‌باشد. در این بخش ۲۸ فیلم بلند و کوتاه به نمایش در می‌آید.
۳ - بخش وقت تاریخ:(این بخش به سینمای مستند اختصاص دارد و ۲۱ فیلم در بخش مسابقه و خارج از مسابقه نمایش داده می‌شوند.)
۴ - بخش جانبی: این بخش شامل زیر مجموعه‌های مختلف می‌باشدو غیر رقابتی است و زیر مجموعه‌های آن عبارتند از ۱ - بررسی آثار یک کارگردان: پل شریدر ۲ - بررسی سینمای مراکش ۳ - بررسی سینمای اسپانیا ۴ - سینمای جوان ۵ - نمایش‌های ویژه ۶ - انیمیشن

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز