خبرگزاری کار ایران

آماده باش سیستان و بلوچستان برای جلوگیری از خسارات احتمالی سیل

asdasd
کد خبر : ۷۴۹۶۱۷

مدیرکل مدیریت بحران سیستان و بلوچستان‌گفت: در پی هشدار های هواشناسی مبنی بر احتمال ‌وقوع سیل در سیستان و بلوچستان، تدابیر لازم اندیشیده شده و دستگاه های اجرایی استان در حالت آماده باش قرار گرفته اند.

عبدالرحمن شهنوازی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت:  پس از ابلاغ هشدار های هواشناسی به مدیریت بحاان استان، طی جلسه ای که در تاریخ هجدهم فروردین ماه جاری برگزار شد، تمام هشدار های لازم  برای پاکسازی مسیل ها و تقویت سیل بند ها به شهرداران داده شده ‌است‌.

وی افزود: پس از هشدار هواشناسی در این فصل از سال باران ها به صورت رگباری هستند و یک نقطه را می زند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خاطر نشان کرد: تاکنون جلسات‌ متعددی در خصوص سیل برگزار شده و تمامی فرمانداری ها  در رابطه با این موضوع تشکیل جلسه داده اند.

وی افزود: طبق پیش بینی هواشناسی شدت بارندگی ها در حوزه شمال و مرکز استان کمتر است اما در حوزه جنوب استان و خاش از یکشنبه حجم بارندگی زیاد می شود و پس از آن کاهش ‌می یابد.

شهنوازی خاطر نشان کرد: از آنجایی که حوزه شهری در اختیار شهرداری است، اصلاح و بازگشایی مسیل ها ،پاکسازی معابر و آماده باش ماشین آلات سنگین را به شهرداران سپرده ایم.

وی‌عنوان‌‌ کرد: هر شهرداری براساس قانون ستاد مدیریت بحران دارد و باید جلسات مدیریت بحران هم موقع‌برگزار شود .

وی‌در ادامه‌گفت: شهروندان باید هشدار ها را جدی بگیرند و بی تفاوت به هشدار ها نباشند و اخبار را از شبکه استانی و منابع رسمی  دنبال کنند و از توقف در کنار رودخانه ها و مسیر عبور سیلاب ها خودداری کنند.

وی خاطر نشان کرد: طی بازدید صورت گرفته مقرر شد مسیرهایی که در سیل گذشته به مشکل خود را بازسازی و اصلاح شوند.

 

وی اذعان داشت: سامانه از روز‌پنجشنبه وارد استان شده ولی تا روز یکشنبه به صورت ضعیف است و یک شنبه شدید میشود و از دوشنبه دوباره ضعیف می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز