خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان:

۳۹۰۰ هکتار از مراتع سیستان و بلوچستان علیه ملخ صحرایی سمپاشی شد

asdasd
کد خبر : ۷۴۳۷۷۲

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: سه هزار و ۹۰۰ هکتار از مراتع شهرستان‌های کنارک، چابهار، قصرقند و نیکشهر علیه ملخ صحرایی سمپاشی شده است.

غلام‌‌‌حیدر زورقی در گفت‌‌‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اعلام این خبر گفت: با توجه به آخرین گزارش ارسالی از سازمان خواروبار کشاورزی (فائو) مبنی بر هجوم دسته‌‌‌های ملخ از استان‌‌‌های دیگر به سیستان و بلوچستان مبارزه با این آفت از سیزدهم اسفند سال گذشته در این استان آغاز شد.

وی ادامه داد: ملخ صحرایی هنوز به سطح مزارع کشاورزی سیستان و بلوچستان نرسیده و در همان بدو ورود در مراتع در حال مهار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: بیشترین سمپاشی انجام شده این مدت علیه ملخ صحرایی به ترتیب با سه هزار هکتار در کنارک، ۶۰۰ هکتار چابهار، ۲۰۰ هکتار قصرقند و ۱۰۰ هکتار نیکشهر به انجام رسیده است.

زورقی اضافه کرد: از آنجایی که بر اساس اعلام سازمان خواروبار کشاورزی (فائو) مرحله بعدی حمله ملخ در سیستان و بلوچستان در راه است، دیده‌‌‌بانی و مبارزه با ملخ صحرایی در جنوب این استان در ایام تعطیلات نوروزی نیز با جدیت همچنان ادامه دارد.

وی یادآور شد: دسته‌‌های پر تراکم این ملخ‌‌‌ها هر نوع سرسبزی اعم از علوفه، غلات، صیفی‌‌‌جات و حتی علف‌‌‌های هرز را که در مسیر خود ببینند مورد هجوم قرار داده و از بین می‌‌برند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز