خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

مقام معظم رهبری با تقسیم استان سیستان و بلوچستان مخالف است

asdasd
کد خبر : ۵۹۳۹۵۰

رئیس مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان گفت : مقام معظم رهبری با تقسیم استان سیستان و بلوچستان مخالف است.

محمد نعیم امینی فرد در گفت وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: بنده به همراه 5 نماینده دیگر استان، طی نامه ای به رئیس جمهور مخالفت خود را با تقسیم استان اعلام کرده‌ایم .

امینی فرد خاطر نشان کرد: سیستان و بلوچستان به دلایل تاریخی، استانی یکپارچه بوده و دو قوم اصیل بلوچ و سیستانی همراه با دیگر اقوام، سال‌ها در کنار یکدیگر زندگی‌کرده‌اند و موجودیت یکپارچه‌ای را شکل داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه برخی معتقدند تقسیم استان، توسعه آن را در پی دارد، گفت: دلایلی که برای تقسیم استان و توسعه پس از انقلاب بیان‌ می شود برای ما کارشناسی شده نیست زیرا زمانی که براساس آمایش سرزمین ، اعتبارات استانی تقسیم شود و اصل عدم تمرکز را رعایت کنیم و از مدل های مشابه در وسعت مانند استان کرمان استفاده کنیم مشکلات استان مرتفع خواهد شد .

امینی فرد تصریح کرد: مسئله یکپارچگی هویتی مهم ترین دغدغه نمایندگان برای تقسیم استان است.

رئیس مجمع نمایندگان استان افزود: من با تقسیم های متوالی کشور مخالفم؛ همگونی برخی از مناطق کشور سبب اختصاص امکانات بیشتری به آنها می شود.

وی با اشاره به اینکه کشور باید هویت یکپارچه داشته باشد ، گفت: مسئله مهم دیگری که سبب مخالفت نمایندگان استان برای تقسیم سیستان و بلوچستان شده، نظر مخالف مقام معظم رهبری با تقسیم استان است که به واسطه وزیر کشور از این موضوع مطلع شدیم و این از جمله ملاحظاتی بوده که در نامه به ریاست جمهور قید شده است.

امینی فرد در پایان گفت: فراهم شدن مکانیزمی برای تمرکز اداری و ادارات کل در پاره از ادارات اساسی در مرکز جغرافیایی استان لازمه توسعه آن است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز