خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خبرداد:

ارسال 290 طرح به دبیرخانه اشتغال روستایی سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۵۹۰۵۲۷

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی‌استان گفت: از زمان آغاز اجرای بسته اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی همزمان با سراسر کشور در استان، 290 طرح به دبیرخانه اشتغال روستایی سیستان و بلوچستان ارسال شده است.

مهرداد جهاندیده در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: از این تعداد طرح پس از بررسی در کمیته فنی و انطباق با رسته‌های شغلی اولویت دار، تاکنون 114 طرح توجیه پذیر شناخته شده که پس از تایید نهایی کارگروه اشتغال استان، برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی می شوند.

وی با اشاره به بافت جمعیتی 51 درصدی روستاییان در سیستان و بلوچستان، اجرای طرح اشتغال روستایی را دارای اهمیت و کارکرد بالا عنوان کرد و افزود: متقاضیان دریافت تسهیلات برای ایجاد و توسعه کسب و کار روستایی می توانند با مراجعه به سامانه کارا، طرح های خود را مطابق با شرایط در نظر گرفته شده به ثبت برسانند.

جهاندیده با اشاره به اینکه دو طرح اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی از طرح های مهم دولت برای اشتغالزایی و توانمندسازی در کشور است، گفت: سیستان و بلوچستان برای اجرای طرح اشتغال روستایی، بالاترین سهم از تسهیلات را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تاکید کرد: معتقد به صرفا پرداخت تسهیلات برای ایجاد شغل نیستیم چرا که توامان توانمندسازی افراد را دنبال می کنیم.

جهاندیده گفت: متقاضیان دریافت تسهیلات اشتغال روستایی و اشتغال فراگیر می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به سامانه کارا به نشانی www.kara.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

وی همچنین از بسته کارانه اشتغال جوانان ( کاج ) که مشتمل بر سه طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کسب و کار، مشوق های بیمه ای کارفرمایی و کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی است بعنوان یکی از طرح های اصلی دولت و وزارت متبوع برای توانمندسازی و مهارت آموزی افراد نام برد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز