خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی در سیستان و بلوچستان تاکید کرد ؛

ضرورت بازسازی و دو بانده شدن جاده زاهدان_چابهار

asdasd
کد خبر : ۵۶۵۹۴۶

وزیر راه و شهرسازی در آیین افتتاح و بهره برداری از فاز نخست بندر شهید بهشتی چابهار، بازسازی و دو بانده شدن جاده زاهدان_چابهار را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا عباس آخوندی صبح امروز در آیین رسمی افتتاح و بهره برداری از فاز نخست بندر شهیدبهشتی چابهار که با حضور ریاست جمهور و 60 مقام مسئول از 17 کشور و جمعی از مسئولان بلند مرتبه کشوری واستانی در سالن اجلاس منطقه آزاد چابهار برگزار شد ، اظهار داشت: دو بانده شدن جاده زاهدان _ چابهار به عنوان یک لازمه باید مورد توجه دولت تدبیر و امید قرار گیرد.

وی افزود: بندر چابهار به عنوان دروازه بین ملل نامگذاری شده است.

وی خاطر نشان کرد: کشور ایران با توجه به موقعیت آن، به عنوان یکی از کشورهای باثبات شناخته شده که بیشترین نقش را در برقراری صلح در منطقه ایفا می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد:کشور ایران مزیت استفاده از قابلیت های ترانزیتی را در اختیار کشور های همسایه قرار می دهد‌.

وی با بیان اینکه تعامل با کشورهای همسایه به عنوان یکی از اساسی ترین شعارهای وزارت راه و شهرسازی است، اذعان داشت: اتصال شبکه ریلی ایران میتواند شبکه ریلی کشورهای آسیای میانه به اروپای شرقی متصل کند.

آخوندی خاطر نشان کرد: اتصال بندر چابهار به بندر گوادر یکی از خواسته های وزیر تجارت پاکستان است.

آخوندی بیان کرد: به دنبال این نیستیم از موقعیت ژئوپلتیکی ایران به عنوان انحصار استفاده کنیم، علاقمندیم از مزیت‌های رقابتی استفاده کنیم.

این مسئول گفت: کریدور جنوب شمال و جنوب غرب می‌توانند از این طریق ارتباط برقرار کنند، در آغاز، بهره برداری این بندر را با کشور هند شروع کردیم، ما به همکاری‌ها فکر می کنیم تا ارتباطات بلند مدت را تقویت کنیم.

وی افزود: پشتیبانی از تولید در دستور است بندر باید کانون تولید شود باید بار تولید شود و صادر کنیم اعم از پتروشیمی و فولاد  و آمادگی داریم بحث تولید را پشتیبانی کنیم.

آخوندی در بحث لوجستیک نیز بندر از نقطه حمل بار تا آخرین نقطه مصرف مد نظر است، در بحث مدرن بودن بنادر نیز گفت: بندر ما باید مدرن و رقابتی باشد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: موافقت‌نامه ایران هند و افغانستان در مجلس تصویب شد کریدور جنوب غرب هم هفته گذشته در گرجستان تایید شد، اصلی ترین بحث ما ارتباط بندر چابهار با شبکه ریلی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز