خبرگزاری کار ایران

مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان:

تلفات حوادث رانندگی در سیستان و بلوچستان 17 درصد کاهش یافته است

مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان از کاهش ۱۷ درصدی تلفات حوادث رانندگی در سه ماهه امسال در این استان را خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی سیستان وبلوچستان، رضا عبدی اظهار داشت: در سه ماهه نخست سال‌جاری ۲۳۳ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات حوادث رانندگی ۲۸۲ نفر بود، ۱۷ درصد کاهش یافته است.

مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان افزود: از کل تلفات حوادث رانندگی در سه ماهه نخست سال‌جاری ۱۷۴ نفر مرد و ۵۹ نفر زن بودند.

این مسؤول ادامه داد: در این مدت محورهای برون شهری با ۱۶۷ کشته بیشترین تعداد تلفات حوادث رانندگی را به خود اختصاص می‌دهند، پس از آن محورهای روستایی با ۴۶ و درون شهری با ۲۰ فوتی بیشترین تعداد کشته را در بر می‌گیرند.

مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در سه ماهه نخست امسال شهرستان‌های ایرانشهر با ۵۳، زاهدان با ۴۷ و زابل با ۴۱ فوتی بیشترین و شهرستان‌های خاش با ۳۰، سراوان با ۲۳، چابهار با ۱۶ و نیکشهر با ۲۳ فوتی کمترین آمار تلفات حوادث رانندگی را داشته‌اند.

عبدی خاطرنشان کرد: آمار مصدومان حوادث رانندگی در این مدت با کاهش ۷ درصدی مواجه بود، در سه ماهه اول امسال هزار و ۴۶۵ مصدوم حوادث رانندگی به مراکز پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان مراجعه کردند که یک هزار و ۱۳۲ نفر از آنان مرد و ۳۳۳ نفر زن بودند.

کد خبر : ۳۹۱۷۹۶