خبرگزاری کار ایران

مرعشی در در گردهمایی اصلاح‌طلبان استان سیستان و بلوچستان:

اصولگرایان به مردم برگردند / باید آماده برای برداشتن گام دوم در انتخابات مجلس باشیم

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۸۵۱

آن روزهایی که کیهان نوشت آقای خاتمی رای دارد ولی رد صلاحیت می‌شود و آقای رفسنجانی رای ندارد، چرا ترسیدند و ایشان را رد صلاحیت کردند؟ به خدا اگر می‌دانستند روحانی رای دارد، ‌ او را هم ردصلاحیت می‌کردند. اگر روحانی رد صلاحیت می‌شد، این مردم به جلیلی رای نمی‌دادند چون جریان را در هشت سال گذشته شناخته بودند و می‌دانستند چه جریانی است، این جریان را با گوشت و پوست خود احساس کرده بودند.

عضو حزب کارگزاران سازنندگی گفت: اکنون دولت به شدت به دنبال اصلاح است، تنها با انتخابات ۹۲ کشور اصلاح نمی‌شود، باید واقع‌بین بود، اکنون باید آماده برای برداشتن گام دوم در انتخابات مجلس شورای اسلامی باشیم، اکنون کسی حق ندارد مایوس شود، پیروزی در انتخابات گذشته به معنی این نبوده که بعد از آن غنائم توزیع شود.

به گزارش ایلنا از زاهدان، حسین مرعشی در گردهمایی اصلاح‌طلبان استان سیستان و بلوچستان بیان اینکه اصولگرایان باید به سمت مردم برگردند، چراکه اداره کشور در پناه شورای نگهبان و نهادهای شبه نظامی کار عاقلانه‌ای نیست، گفت: رقیب باید بر اساس قاعده صحیح بازی رقابت کند، بگذارد رقابت‌ها بر اساس این قاعده شکل بگیرد و مردم انتخاب‌کننده باشند.

وی با اشاره به تجربه حضورش در دو دوره مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: من دیده‌ام که در مناطق وسیعی از سیستان و بلوچستان جمع زیادی از افراد موثر این استان رد صلاحیت می‌شوند و آن دسته هم که به مجلس می‌روند اصلاح‌طلبند هیچ‌کس حریف یک ملت نمی‌شود. رقابت برای اداره بهتر کشور یک امر ضروری است، مدلی بهتر از این نیست که مردم را به عنوان داوران حقیقی بشناسیم تا انتخاب کنند بین احزاب و شخصیت‌ها.

عضو حزب کارگزاران سازنندگی با بیان اینکه اگر دنیا به سمت توسعه رفت و برگشت نکرد زیرا قاعده رقابت را پذیرفته است، تصریح کرد: ملت با هیچ جناحی دست اخوت و برادری نمی‌دهد بلکه بر اساس منافع خود انتخاب می‌کند، این قاعده سیاست است. جریان اصلاح‌طلب نمی‌تواند در آینده نیز روی حمایت مردم حساب باز کند چون مردم تشخیص می‌دهند که چه کسی شعار می‌دهد و چه کسی عمل می‌کند و چه کسی گنجشک را به جای قناری رنگ می‌کند و می‌فروشد.

مرعشی ادامه داد: آن روزهایی که کیهان نوشت آقای خاتمی رای دارد ولی رد صلاحیت می‌شود و آقای رفسنجانی رای ندارد، چرا ترسیدند و ایشان را رد صلاحیت کردند؟ به خدا اگر می‌دانستند روحانی رای دارد، ‌ او را هم ردصلاحیت می‌کردند. اگر روحانی رد صلاحیت می‌شد، این مردم به جلیلی رای نمی‌دادند چون جریان را در هشت سال گذشته شناخته بودند و می‌دانستند چه جریانی است، این جریان را با گوشت و پوست خود احساس کرده بودند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر اینکه عامه مردم از سیاستمداران جلوترند، خاطرنشان کرد: رای روستاها و شهرهای کوچک در ۲۴ خرداد یکپارچه‌تر بود، خیلی هنر می‌خواست که کسی ۷۰۰ میلیارد از دلارهای اتفاقی نفت را هزینه کند و رشد اقتصادی منفی هفت داشته باشد.

وی با بیان اینکه اکنون کشور با مشکلات کاملا واقعی مواجه است، ابراز داشت: اکنون بحران آب متوجه شهرهای کوچک و روستاها نیست، ‌ بحران آب در تهران، اصفهان و کلان شهرهای ما جدی است، امروز با مشکل جوانان تحصیل کرده مواجه هستیم، اقتصاد ما در فشار است، تولید ناخالص داخلی در جایگاه مناسب کشور قرار ندارد و نفت ما به حاشیه رفته است، این مشکلات کاملا واقعی و جدی است، خیلی سخت ممکن است که اگر تحریم ها هم برداشته شود ما بتوانیم به عدد فروش نفت چهار میلیون بشکه در روز برسیم.

عضو حزب کارگزاران سازنندگی ضمن اشاره به اینکه راه حل خروج از این بحران استفاده از مدیران لایق، استفاده از سرمایه‌های کشور و ارتباط با دنیا است، یادآور شد: کدام اقتصاد می‌تواند بدون ارتباط با دنیا اقتصاد داشته باشد؟ اگر اکنون چین یک اقتصاد است، چون دکترین اداره کشور خود را در سه دهه قبل تغییر داده است، ‌ قبل آن اقتدار خود را بر اساس نیروی نظامی و سیاسی می‌دید ولی سپس به خوبی دریافت که اقتدار خود را با این شیوه در دنیای مدرن از دست خواهد داد و رسید به نقطه ضرورت ارتباط با دنیا که حالا تمام بازارهای اقتصادی دنیا را به دست گرفته است.

مرعشی اضافه کرد: نابودی کشور یک شبه در دولت احمدی‌نژاد اتفاق نیفتاده، بلکه هشت سال سیاست‌های اشتباه این بلاها را به وجود آورده است، ایشان همه شهرهای کشور رفت و گفت انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست و آنقدر قطعنامه بدهید تا قطعنامه‌دان‌تان پاره شود. هیچ دولتی که اهل تعامل با دنیا باشد این کارها را نمی‌کرد. این خرابی‌ها یک دفعه اتفاق نیفتاد بلکه به تدریج بوده است، بهبود این وضعیت و اداره کشور نیز زمان می‌خواهد و یک شبه‌ممکن نیست.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب کشته شدن انگیزه‌ها و ناامید کردن کارشناسان را یکی از محصولات اداره اشتباه کشور در هشت سال گذشته برشمرد و بیان کرد: اکنون دولت به شدت به دنبال اصلاح است، تنها با یک انتخابات ۹۲ کشور اصلاح نمی‌شود، باید واقع‌بین بود، اکنون باید آماده برای برداشتن گام دوم و انتخابات مجلس شورای اسلامی باشیم، اکنون کسی حق ندارد مایوس شود، پیروزی در انتخابات گذشته به معنی این نبوده که بعد از آن غنائم توزیع شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش مهمترین سیاست اختصاصی اصلاح‌طلبان در استان سیستان و بلوچستان را متناسب با نیازهای منطقه حساس خاورمیانه و جهان اسلام، تبعیض‌زدایی و تلاش برای وحدت واقعی بین اهل سنت و اهل تشیع خواند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز