خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

باید پیشینه تاریخ و نیاکان و اسلاف افتخار آمیز را بیان کرد

کد خبر : ۱۴۴۵۷۱

باید هویت و ماهیت را گفت. باید پیشینه تاریخ و نیاکان و اسلاف افتخار آمیز را گفت تا نسل جدید به یم بی‌هویتی کمر شکن دچار نشود.

ایلنا: نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: هر چه که باشد مسلمان ایرانی هستیم نه ایرانی مسلمان و به این موضوع هم افتخار می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار «ایلنا» آیت الله عباسعلی سلیمانی در آئین رونمایی نخستین دانشنامه فرهنگ و تمدن سیستان و بلوچستان در سرای جلسات سالن تبلیغات اسلامی این استان با بیان مطلب بالا اظهار کرد: اما؛ ما ابر مردی مثل شهید مطهری داشته‌ایم که کتاب «خدمات متقابل ایرانیان به اسلام» و «نقش ایرانیان در توسعه فرهنگ اسلامی و نشر آئین مقدس اسلام» را به قلم آورده است.

وی در ادامه با بیان اینکه تا دم از ملیت بزنی متهم به ناسیونالیست می‌شوید، افزود: باید هویت و ماهیت را گفت. باید پیشینه تاریخ و نیاکان و اسلاف افتخار آمیز را گفت تا نسل جدید به یم بی‌هویتی کمر شکن دچار نشود.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان اینکه اگر نوجوانان ما بدانند «بوعلی» کیست، دیگر از زیرپوش فلان هنرپیشه غربی خوشش نمی‌آید، گفت: بزرگان ما نظیر «شیخ بهایی»، «ذکریا»، «بیرونی» و صد‌ها شخصیت بزرگ در طول زمان به زیر بار غفلت و فراموشی محو شده‌اند.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اگر انقلاب اسلامی که طلائیه دار آن امام بود به پیروزی نشست. ظرف ایران بود که آماده این پیروزی بود. اگر این ظرف آماده نمی‌بود به طور قطع آن هم شکوفا نمی‌شد، این یک تناسب علمی است و نمی‌توان آن را انکار کرد.

«سلیمانی» در بخش دیگری از سخنانش گفت: به طور قطع این منطقه آمادگی زیادی داشته که توانسته این تمدن قوی را رشد بدهد.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر ضرورت نیاز آشنایی ساکنان و میهمانان هر منطقه به وضعیت‌های مختلف فرهنگی، آداب و سن، اظهار داشت: با تهیه دانشنامه فرهنگ و تمدن سیستان و بلوچستان ضعف موجود در این زمینه جبران شده است. از امروز به بعد اگر کسی از بیرون منطقه به استان داخل شد با این منبع می‌تواند از فرهنگ و مفاخر استان اطلاعاتی کاملی به دست آورد.

نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان این اقدام را یک حرکت شایسته در حوزه فرهنگی این منطقه دانست و افزود: با این گنجینه در شناساندن هویت این استان نقش به سزایی و تاثیر گذاری ایفا شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز