خبرگزاری کار ایران

۱۲ هزار واحد نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان به مرحله نازک‌کاری رسید

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۷۷۰۸

دبیر شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون ۱۲ هزار و ۱۵۳ واحد مسکونی طرح نهضت ملی این استان اعم از شهری و روستایی به مرحله نازک کاری و در آستانه افتتاح قرار دارند.

به گزارش ایلنا، عطاءالله اکبری در پنجمین جلسه شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان در سال 1402 اظهار داشت: با اقدامات مطلوب صورت گرفته در استان آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن گویای آن است که پروژه‌های در مرحله سفت کاری نیز به رقم 14 هزار و 465 واحد، اسکلت و سقف به رقم 20 هزار و 197 واحد و همچنین تعداد پروژه‌های در مرحله فونداسیون نیز 30 هزار و 945 هزار واحد رسیده است.

وی افزود: برنامه ابلاغی طرح نهضت ملی مسکن به استان سیستان و بلوچستان حدود 142 هزار واحد مسکونی است که تاکنون برای ساخت 33 هزار و 106 واحد شهری و روستایی پروانه ساختمانی صادر شده و این روند همچنان با قوت ادامه دارد.

دبیر شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان از اشتغال34 هزار و 685 نفر در پروژه های طرح نهضت ملی مسکن این استان خبر داد و گفت: اجرای موفق طرح نهضت ملی مسکن در استان علاوه بر ایجاد اشتغال برای بیش از 34 هزار نفر سبب رونق بخش تولید شده است.

اکبری با بیان اینکه تامین مسکن برای قشرهای محروم و کم‌درآمد و فاقد سرپناه که منابع مالی مناسبی برای تهیه و یا ساخت مسکن ندارند از ضروریات و اهداف اصلی طرح نهضت ملی مسکن است، گفت: هم اینک در مجموع 27 هزار و 134 واحد طرح نهضت ملی مسکن در استان با پیشرفت فیزیکی بیش از 70 درصد در حال ساخت است.

وی گفت: همچنین تاکنون از مجموع متقاضیانی که اقدام به واریز وجه در طرح نهضت ملی مسکن کردند 22 هزار و 612 متقاضی تخصیص به پروژه ها شده‌اند.

دبیر شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: به منظور اجرای هر چه سریعتر طرح نهضت ملی مسکن در استان آماده سازی و وضعیت ثبتی اراضی و همچنین توزیع خدمات مورد نیاز در طرح ها به طور ویژه در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت تسهیلات خودمالکین بیان کرد: بر اساس آخرین ارزیابی ها، از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون قرارداد خودمالکی برای چهار هزار و 646 واحد در بافت فرسوده استان منعقد شده است.

اکبری خاطرنشان کرد: اعضای شورای مسکن در تلاش هستند تا پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن استان در حین مدنظر قراردادن کیفیت در ساخت با روش‌های مختلف با قیمت تمام شده کمتری به دست متقاضیان استان برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز