خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه‌ و شهرسازی سیستان و بلوچستان:

سازندگان مسکن استان از تسهیلات طرح خودمالکی نهضت ملی مسکن استفاده کنند

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۴۷۰۷

مدیرکل راه‌ و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: مسکن‌سازان شخصی و حرفه‌ای دارای زمین و مجوز احداث، می‌توانند در قالب طرح «خودمالکی نهضت ملی مسکن» از تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی در زاهدان و ۳۰۰ میلیون تومانی برای سایر شهرهای استان بهره‌مند شوند.

به گزارش ایلنا، عطاء اله اکبری  اظهار داشت: افرادی که دارای زمین در مرکز و شهرهای استان هستند می‌توانند در قالب طرح خودمالکی به هر تعداد واحدی که بخواهند و مجوز ساخت داشته باشند، معادل همان مبلغی که در طرح نهضت ملی مسکن تسهیلات پرداخت می‌شود از سیستم بانکی وام دریافت کنند.

وی  افزود: در حال حاضر مبلغ وام مصوب برای طرح نهضت ملی مسکن و طرح خودمالکی برای زاهدان ۳۵۰ میلیون تومان و برای سایر شهرهای استان ۳۰۰ میلیون تومان به ازای هر واحد است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بازپرداخت این وام بعد از اتمام عملیات ساختمانی شروع می‌شود و سازنده‌ای که این وام را گرفته می‌تواند به ازای هر واحد یک مشتری را به بانک معرفی کند که بانک با آن مشتری وارد قرارداد برای بحث بازپرداخت شود.

وی افزود: مدت بازپرداخت این وام مانند سایر تسهیلات خرید مسکن، دراز مدت و ۲۰ ساله است. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه افراد برای دریافت وام به سامانه ثمن مراجعه کنند، گفت: متولی پرداخت این وام تنها بانک مسکن نیست و از سایر بانک‌ها نیز قابل دریافت است و بر اساس قانون جهش تولید مسکن، همه بانک‌ها موظف هستند هر ساله ۲۰ درصد از کل مبلغ تسهیلات پرداختی را به حوزه مسکن اختصاص دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز