خبرگزاری کار ایران

قالیباف در جریان بررسی طرح احکام کلی بودجه ۱۴۰۰:

به سمت درآمدهای پایدار و عدم وابستگی بودجه به نفت حرکت کنیم/ اصلاحات نهادی بودجه‌ریزی، یکی دیگر از محورها است

asdasd
کد خبر : ۹۹۶۹۴۵

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید به سمت درآمدهای پایدار و عدم وابستگی بودجه به نفت حرکت کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۲۷ آبان) مجلس شورای اسلامی  در جریان بررسی طرح یک فوریت احکام کلی بودجه ۱۴۰۰،گفت: بحث اصلاح ساختار بودجه یکی از مهمترین و اساسی‌ترین مباحثی است که در مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد، دستور رهبر معظم انقلاب را دارد و باید به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که ما باید به سمت درآمدهای پایدار و عدم وابستگی بودجه به نفت حرکت کنیم، عنوان کرد: اقداماتی را در دستور کار خود قرار دهیم تا از کسری بودجه جلوگیری شود. 

وی ادامه داد:اصلاح ساختار بودجه محورهای جدی دارد، برای مثال طرح نوسازی نظام مالیاتی که در حال حاضر کمیسیون اقتصادی مجلس آن را بررسی می‌کند و به دنبال مقابله با فرار مالیاتی و اعمال مالیات جدی در بخش سفته‌بازی، دلالی و سوداگری است، یکی از محورهای جدی اصلاح ساختار بودجه است.

قالیباف با اشاره به این‌که بحث مربوط به اصلاح نظام تأمین اجتماعی و ارتباط آن با نظام مالیاتی، اصلاح بودجه شرکت‌های دولتی و اصلاح نظام یارانه‌ها از دیگر محورهای اصلاح ساختار بودجه است، اظهار داشت:همچنین اصلاحات نهادی بودجه‌ریزی، یکی دیگر از محورها است.ما در حال حاضر بررسی احکام بودجه را در دستور کار داریم که یکی از بندهای اصلی اصلاح ساختار بودجه است و به دنبال اصلاحات نهادی در ساختار بودجه‌ریزی هستیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز