خبرگزاری کار ایران

انتشار ۱۷ گزارش پژوهشی جدید توسط پژوهشگاه قوه قضاییه

asdasd
کد خبر : ۹۸۶۰۸۷

هفده گزارش پژوهشی، کتاب، گزارش نشست علمی، مطالعه تطبیقی و گزارش کارشناسی در ارتباط با مسائل و موضوعات روز کشور و مبتلا به دستگاه قضایی، توسط پژوهشگاه قوه قضاییه منتشر شد.

به گزارش ایلنا، هفده گزارش پژوهشی، کتاب، گزارش نشست علمی، مطالعه تطبیقی و گزارش کارشناسی در ارتباط با مسائل و موضوعات روز کشور و مبتلا به دستگاه قضایی، توسط پژوهشگاه قوه قضاییه منتشر شد.

این گزارش‌ها در حوزه‌هایی همچون حقوق بین‌الملل، حقوق عمومی، آمار و فناوری اطلاعات، حقوق خصوصی، حقوق جزا، حقوق عمومی و مطالعات پایه منتشر شده است.

نقش قوه‌قضاییه در نظارت بر تحدید و تعلیق ایفای تعهدات حقوق بشری، نقد و بررسی پیش‌نویس لایحه صیانت از حقوق عامه، بررسی کارآمدی قانون نظارت بر رفتار قضات، بررسی ابعاد و جنبه های کاربردی اعتبار مدنی در کشور، تقابل دادرسی اداری با کرونا ویروس و بررسی راهکار کاهش مراجعه شهروندان به دیوان عدالت اداری، صیانت قضایی از اصل ۲۴ قانون اساسی(آزادی مطبوعات و رسانه‌ها)، راهکارهای ارتقای جایگاه و نقش واحدهای حقوقی دستگاه‌های دولتی در بهبود وضعیت قانونمداری دولت و تحلیل حقوقی پیش‌نویس دستورالعمل نحوه انتشار احکام دادگاه‌ها و برگزاری دادگاه علنی از جمله موضوعات گزارش‌های پژوهشی منتشره است.

عدم توافق طرفین در انتخاب داور مرضی ‌الطرفین، چگونگی استناد موجه قاضی به منابع معتبر اسلامی، تکالیف قوّه قضاییه در تأمین حمایت کنسولی از اتباع بیگانه بر اساس کنوانسیون ۱۹۶۳ وین راجع به حقوق کنسولی، مفهوم نظام حقوقی حاکم بر نحوه انجام وظیفه قوه قضاییه در احیای حقوق عامه، اجرای قراردادها و حل و فصل ورشکستگی و تحلیل حقوقی پیش‌نویس دستورالعمل ارزیابی ساختار و اتقان آرای قضایی از دیگر موضوعات مورد بررسی در پژوهش‌های جدید پژوهشگاه قوه قضاییه است.

همچنین سه کتاب با موضوعات روز حقوقی توسط پژوهشگاه قوه قضاییه منتشر شده که کتاب «قاچاق کالا و ارز»، «کودکان آنلاین و حق آنان بر امنیت همه جانبه در فضای مجازی با تأکید بر لزوم قانون‌گذاری در این زمینه» و «امکان توسعه ضمانت‌اجراهای غیرکیفری در نظام حقوقی ایران» از جمله این کتاب‌هاست.

علاقمندان برای مشاهده گزارش‌های پژوهشی یاد شده می‌توانند به نشانی اینترنتی www.ijri.ir بخش تازه‌های پژوهش مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز