خبرگزاری کار ایران

نماینده گرمسار در مخالف وزیر پیشنهادی صمت:

لیدر رزم‌حسینی از دیروز ۶ بار با من صحبت کرده است/ وزیر پیشنهادی ارتباط با پوریانی و افراد فاسد را شفاف‌سازی کند

asdasd
کد خبر : ۹۷۵۰۳۳

نماینده گرمسار گفت: ارتباط رزم حسینی با آقای پوریانی و سایر مفسدان و افراد فاسد باید اعلام و شفاف‌سازی شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اردشیر مطهری نماینده حوزه انتخابیه گرمسار، آرادان و ایوانکی در مجلس یازدم در نطق خود به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی صمت، گفت: نمایندگان محترم، رهبری خطاب به ما فرمودند مجلس انقلابی و این صفتی نیست که بتوانیم به سادگی از آن بگذریم. ما مسئولیتی دوچندان داریم امروز صلاحیت وزیر پیشنهادی صمت توسط رئیس‌جمهور که خود را مخفی کرده و به هیچ عنوان در انظار عمومی نمی‌آید و دومین بار است که در جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی خودش در مجلس حضور پیدا نمی‌کند، باید بررسی شود.

وی در ادامه اظهار داشت: آقای رئیس‌جمهور امروز مردم در پیاده‌رو‌ها می‌گویند، «خدا روحانی را لعنت کند» و سر سوزنی به شما اعتماد ندارند، چه برسد به وزیر پیشنهادی شما که دو دهه خارج از کشور بوده است، همکاران بدانید کسانی پشت پرده انتصاب آقای رزم‌حسینی هستند که اگر من بخواهم پشت پرده‌ها را نام ببرم شما تعجب می‌کنید. اگر ملاقات‌هایی که افراد فاسد کنار آقای رزم‌حسینی با بعضی از نمایندگان داشته‌اند را بگویم تعجب می‌کنید، من می‌خواهم بگویم آقای رزم‌حسینی! شما چگونه در کشوری می‌خواهید مسئولیت بگیرید که محل زندگی شما کانادا است، شما دو دهه در کانادا بودید و خانواده شما در کانادا زندگی می‌کنند چرا به اینجا آمدید و دم از مجلس و نظام می‌زنید.

مطهری در ادامه سخنان خود بیان داشت: رییس‌جمهور دو بار برای مجلس، برای شما نمایندگان انقلابی هیچ حرمتی قائل نشده است، چطور رئیس مجلس و دستگاه قضایی در بین مردم حضور پیدا می‌کنند، آقای روحانی من برای تو متاسفم که چنین روحیه‌ای داری.

وی در ادامه خطاب به نمایندگان اظهار داشت: من در رابطه با آقای رزم‌حسینی عرض کنم، ارتباط با آقای پوریانی و سایر مفسدان و افراد فاسد را باید اعلام و شفاف‌سازی کند. دوستان و نمایندگان انقلابی بحث دوتابعیتی آقای حسینی را انتشار دادند که افکار شما دوستان و نمایندگانی که حضرت آقا جداً به حضور شما می‌بالند را منحرف کنند و از فساد اقتصادی این گروه و این مجموعه غافل شوید. خواسته من این است که آقای رزم‌حسینی شفاف‌سازی کنند که چگونه خانواده ایشان در کانادا به سر می‌برند، ایشان به عنوان یک کارمند که چهل سال در این کشور حقوق کارمندی گرفته است، درخصوص ثروت خود و داشته‌هایش و ارتباطات کاذبی که اکنون مطرح است و اتهام فساد اقتصادی که نسبت به ایشان مطرح است، شفاف‌سازی کند.

نماینده گرمسار در ادامه بیان داشت: ایشان اول در رابطه با فروش شرکت صوری و ورشکسته به شرکت ملی مس شفاف سازی کند، برخلاف دروغی که آقای رزم حسینی به نمایندگان مجلس گفته است وی از اوایل دهه ۸۰ با پوریانی در مافیای معادن کرمان شرکت داشته است و اگر گفته نداشتم مدارک آن موجود است، پاسخ رزم‌حسینی و برادران او که با تشکیل شرکت‌های تودرتوی معدنی معاملات سنگینی با صنایع مادر فولاد انجام می‌دهند که دلیل شرکت های پوششی از نظر مخفی مانده است، چیست؟ فروش شرکت صوری ورشکسته به شرکت ملی مس سرچشمه و صندوق بازنشستگی مس از آن‌ها است. رزم‌حسینی دروغ می‌گوید که می‌گوید پوریانی را نمی‌شناخته از دهه ۷۰ با آنها شناخت و شراکت دارد و شرکت صوری و ورشکسته‌شان را در نهایت به شرکت ملی مس مس سرچشمه و صندوق بازنشستگی مس فروختند و در نهایت اعلام ورشکستگی کردند.

وی ادامه داد: آن‌ها آنقدر حرفه‌ای هستند که جز با بررسی لایه لایه نمی‌توان به آن رسید، رزم‌حسینی در مرداد ۸۴ به همراه خبازی و پوریانی که ادعا می‌کند او را نمی‌شناسد، هیئت مدیره شرکت خصوصی بودند که اسناد روزنامه آن در ۲۲ مرداد ۸۴ وجود دارد، در این شرکت رزم‌حسینی رئیس هیئت مدیره، پوریانی به عنوان نایب رئیس و خبازی را به عنوان مدیرعامل شرکت خدمات بازرگانی یارانه مس بودند، شرکت بخشی از سهام خود را که ارزش چندانی نداشت به شرکت مس فروخته است.

مطهری در ادامه سخنان خود، گفت: همین شرکت بی‌نام و نشان و صوری خدمات بازرگانی معادن و فلزات غیرآهنی در لایه پوششی انجام می‌شود، رزم‌حسینی و پوریانی بخش دیگری از سهام شرکت بی ارزش خود را به صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران فروختند و بعد بخش دیگری از این شرکت را به سرمایه‌گذاری مس سرچشمه فروخته‌اند، به نظر من در مس سرچشمه مافیا وجود دارد.

وی ادامه داد: به روح شهید سلیمانی قسم که از دیروز تا کنون لیدر آقای رزم‌حسینی ۶ بار با من صحبت کرد و سه پیشنهاد به من داد تا من به عنوان مخالف صحبت نکنم، چه انتظاری دارید که در این هفته ۸ ماه باقیمانده این فرد با سوابق اتهامات فساد مالی که دارد بتواند گره‌ای از مشکلات مردم باز کند، نمایندگان عزیز هوشیار باشید، من نمی‌خواهم‌ به شهر یا فردی بی احترامی شود، اما برخی افراد در همین مجلس هستند که می‌توانند به عنوان مقصر اصلی در کشور در کنار کسانی که اقتصاددان بودند، قرار گیرند و باید پاسخگو باشند که به دنبال رزم‌حسینی هستند، یکی از این افراد  گفته است مجلس با من شما نگران نباشید، این فرد شده است کدخدای شما و ما، آقای نماینده تو چه کاره‌ای که پیش آقای جهانگیری می‌روی، تو چه کاره هستی؟ حتی رئیس مجلس هم تنها یک نماینده است و فراتر از این نیست.

نماینده گرمسار در پایان گفت: رزم‌حسینی شرکت و واردات ماشین های سنگین داشته است، آیا کسی که چشمش به صادرات است می تواند وزیر صنعت باشد، من از شما استعداد دارم که هوشیار و حواس جمع رای بدهید. وضعیت مردم از این بدتر نخواهد شد تا دو هفته دیگر صبر کنیم تا وزیری که در شأن مردم است، معرفی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز