خبرگزاری کار ایران

اسلامی در جمع خبرنگاران:

تاکنون ۳۰ هزار نفر وام ودیعه مسکن را دریافت کرده‌اند/ مشخصات ۱۰۹ هزار مسکن خالی را در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار دادیم

asdasd
کد خبر : ۹۷۲۴۳۰

وزیر راه و شهرسازی، گفت: در مورد وام ودیعه مسکن الحمدالله بانک‌ها یکی پس از دیگری شیوه‌های خود را با سامانه طرح اقدام ملی مسکن انطباق دادند و تاکنون نزدیک به ۳۰ هزار نفر این وام را گرفته‌اند و حدود ۱۰ الی ۱۵ هزار نفر هم تشکیل پرونده دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درخصوص طرح واگذاری زمین برا ساخت مسکن، گفت: اکنون در حال مشاهده یک روند طبیعی هستیم در این زمینه، همه کسانی که مدارک خود را براساس فرمت نوشته شده تکمیل کرده و در بانک حساب باز کنند و مبلغ اعلامی را واریز کنند، در سریع‌ترین زمان به پروژه‌ها متصل می‌شوند، اگر چه عده‌ای دچار اشتباه در ثبت نام شده و شهر یا کدملی خود را اشتباه وارد کرده‌اند، به صورت مرتب و مقطعی برای برخی استان‌ها فرصتی برای اصلاح اطلاعات فراهم شده است.

وی ادامه داد: ما اکنون نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر تاکنون افتتاح حساب داشته‌ایم و فکر می‌کنم که تاکنون عدد کسانی که مبالغ را به حساب واریز کردند از ۵۰ هزار نفر عبور کرده باشد و کار در حال طی شدن به صورت یک روال طبیعی است.

اسلامی همچنین اظهار داشت: در شهرهایی که واگذاری به صورت گروهی در حال انجام است، طبق آخرین اطلاعاتی که دارم، حدود ۸۸ هزار نفر زمین‌های خود را تحویل گرفته‌اند، در واقع افراد تقریبا به محض اینکه پرونده‌ها را تکمیل کرده و پول به حساب واریز شود، به پروژه‌ها متصل می‌شوند.

وی درخصوص وام ودیعه مسکن نیز بیان داشت: در مورد وام ودیعه مسکن الحمدالله بانک‌ها یکی پس از دیگری شیوه‌های خود را با سامانه طرح اقدام ملی مسکن انطباق دادند و تاکنون نزدیک به ۳۰ هزار نفر این وام را گرفته‌اند و حدود ۱۰ الی ۱۵ هزار نفر هم تشکیل پرونده دادند. تعداد دریافت وام ودیعه نسبت به هفته گذشته دو برابر شده است، در هفته گذشته عدد ما ۱۲ هزار بود و این هفته به ۳۰ هزار رسیده است.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوالی در خصوص طرح مالیات بر مسکن خالی، گفت: ما ۱۰۹ هزار مسکن خالی را اعتبار‌سنجی کرده و در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار دادیم، اکنون آن‌ها امکان دسترسی دارند و کار از حوزه کاری ما خارج شده است. این کار هم به عنوان یک کار جدید که شروع شده ممکن است اشکالاتی داشته باشد اما خب شروع شده و ما در گام اول ۱۰۹ هزار واحد مسکونی را که عدد قابل توجهی هم است، شناسایی و معرفی کرده‌ایم. 

وی درخصوص افزایش نرخ حق کمیسیون مشاوران املاک و تاثیر آن بر گرانی مسکن، اظهار داشت: من هنوز این موضوع را نخوانده‌ام، باید به دقت بخوانم تا بتوانم اظهارنظر کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز