خبرگزاری کار ایران

ایزدخواه:

طرح شفافیت آراء هر چه سریع‌تر در دستور کار مجلس قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۹۶۵۶۳۲

نماینده تهران با تشریح لزوم شفافیت آرا نمایندگان تصریح کرد:‌ باید طرح شفافیت آراء هر چه سریع‌تر در دستورکار مجلس قرار گیرد.

به گزارش ایلنا، "روح الله ایزدخواه" نماینده تهران در صحن علنی امروز چهارشنبه، ۱۹ شهریورماه مجلس شورای اسلامی، در تذکری شفاهی با بیان اینکه مجلس قوی، مجلسی شفاف است و نماینده قوی نماینده‌ای است که قاطع و شفاف رأی می‌دهد، گفت: در واقع چنین نماینده ای هر آن آماده است درباره رأی خود به ملت توضیح دهد.

ایزدخواه با استناد به سخنان حضرت علی (ع) در نهج البلاغه افزود: مسائل حاکمیتی باید جلوی چشم مردم شفاف باشد و هیچ پستی و بلندی وجود نداشته باشد و مردم همه مسائل را بدانند مگر اسرار نظامی.

وی ادامه داد: از دوره ای به مجلس یازدهم رسیده‌ایم که به علت عدم شفافیت‌ها یک سوم نمایندگان رد صلاحیت شده و برجام ها در ۲۰ دقیقه تصویب شدند، از آن جا که مجلس طبق قانون اساسی علنی بوده و است بنابراین باید شفافیت جزء ارکان قوه مقننه باشد اما در دوره های به حاشیه رفته و ناخواسته ذبح شده است.

ایزدخواه با یادآوری اینکه نمایندگان مجلس یازدهم تعهد داده‌اند که با شفافیت عمل کنند، گفت: طرح شفافیت آراء نمایندگان در روزهای اول مجلس مطرح شد و خواست انبوه مردم و مشارکت فکری انبوه اندیشکده‌ها پشت این طرح است.

وی بیان کرد: رئیس مجلس از شفاف سازی به عنوان رویکرد اساسی مجلس یازدهم در نزد مقام معظم رهبری یاد کردند لذا بنده به هیات رئیسه تذکر می دهم طرح شفافیت آراء هر چه سریع تر در دستورکار قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز