خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون اقتصادی در گفت‌وگو با ایلنا:

طرح «سهمیه‌بندی بنزین سرانه خانوار» غیرکارشناسی است/ نباید برای محبوبیت خودمان طرح‌های پوپولیستی ارائه دهیم/ توقع و بار مالی جدید برای کشور ایجاد نکنیم

asdasd
کد خبر : ۹۵۴۲۸۵

یک عضو هیأت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: طرح «سهمیه‌بندی بنزین سرانه خانوار» غیر کارشناسی و غیر منطقی است و و بیشتر شبیه یک اقدام پوپولیستی است.

سیدغنی نظری خانقاه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره طرح «سهمیه‌بندی بنزین سرانه خانوار» و این‌که گفته می‌شود کمیسیون اقتصادی به عنوان کمیسیون اصلی باید درباره این طرح  تصمیم‌گیری کند، گفت: این طرح هنوز به کمیسیون اقتصادی نیامده است و من هم در رسانه‌ها آن را دیده و شنیده‌ام، معتقدم به هر حال این طرح، طرح پخته‌ای نسیت؛ اینکه بیاییم و به هر فردی بنزین بدهیم یعنی چه؟ چرا باید یک کالای مصرفی تبدیل به چیز دیگری شود. 

این عضو هیأت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که بنزین برای مصرف است، عنوان کرد:  بنزین یک کالای مصرفی است و کالای موهبتی نیست که بگوییم بیاییم به همه آن را بدهیم!

وی خاطرنشان کرد: اگر قرار است کمکی هم صورت گیرد باید سقفی در نظر گرفته شود، این‌که بگوییم به همه مردم عادی بنزین بدهیم، اقدام خامی است که بعدها برای ما هزینه‌های بسیاری ایجاد می‌کند. 

نماینده خلخال و کوثر در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که از این دست طرح‌ها در کشور ما بسیار مطرح می‌شود و در جامعه ایجاد توقع می‌کند، آیا می‌توان به همه مردم در این شرایط اقتصادی کشور بنزین داد، اظهار داشت: بر اساس اصل ۷۵ قانون اساسی هر گونه هزینه‌ای باید محل درآمدش مشخص باشد، این طور نمی‌شود که ما بیایم بار مالی بدهیم تا محبوبیت خودمان را بیشتر کنیم.

وی با اشاره به طرح‌های برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این درست نیست که من به عنوان نماینده بیایم بگویم به محرومان ۲۰۰ میلیون پول بلاعوض می‌دهیم، این کار شاید در محبوبیت من به عنوان نماینده تاثیرگذار باشد اما باید به عقل خود مراجعه کنیم و ببینیم که چنین چیزی با عقل جور در می‌آید؟ اصلا از کدام محل می‌خواهم آن را تأمین کنم؟

این عضو هیأت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: به طور مثال من به خاطر محبوبیتم بگویم به همه خبرنگاران یک دستگاه خودرو بدهیم، آیا این کار آن هم در این وضعیت اقتصادی کشور مقدور است؟ مشخص است که کارها بیشتر از اینکه برگرفته از نظرات کارشناسی و منطقی باشد، پوپولیستی است. 

وی خاطرنشان کرد: البته من این طرح را من نخوانده‌ام اما به عنوان یک شهروند می‌گویم این طرح از نظر من طرح خوبی نیست، زیرا ما دائما ما در حال مصرف‌زایی هستیم که به هیچ عنوان کار درستی نیست و با تصویب چنین طرحی به جز این‌که برای دولت هزینه ایجاد کنیم، کار دیگری انجام نداده‌ایم.

نظری خانقاه بیان کرد: اینکه گفته می‌شود به همه بنزین بدهیم اصلاً درست نیست، هنگامی که ما بیاییم به کسی خودرو ندارد هم بنزین بدهیم علاوه بر یک توقع جدید، بار مالی هم برای نظام ایجاد کرده‌ایم و در واقع باید متعهد شویم که همیشه به این افراد بنزین بدهیم؛ حال شما یک بار به این اشخاص بنزین ندهید می‌گویند این‌ها بی‌عرضه هستند و کاری که گفتند را انجام ندادند. 

وی تاکید کرد: طرح‌های مانند ارائه بنزین به هر فرد باید کارشناسی شود این که بیاییم و بگوییم به همه باید بنزین داده شود معنی نمی‌دهد ما باید کاری کنیم برای کشور درآمدزایی داشته باشیم نه این که هزینه جدیدی به هزینه‌ها اضافه کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز