خبرگزاری کار ایران

ایزدپناه خطاب رحمانی‌فضلی:

روستاهای ایذه و باغملک از ابتدایی‌ترین خدمات بی‌بهره‌اند

asdasd
کد خبر : ۹۳۰۶۰۸

نماینده ایذه و باغملک خطاب به وزیر کشور گفت: اصل ۴۸ قانون اساسی می‌گوید در بهره‌برداری از مناطق طبیعی و استفاده از درآمدهای ملی در سطح استان‌ها و توزیع فعالیت‌های اقتصادی میان استان‌ها، باید تبعیض در کار نباشد، اما روستاهای بخش‌های ما در ایذه و باغملک از ابتدایی‌ترین خدمات بی‌بهره هستند.

به گزارش ایلنا،‌ «عبدالله ایزدپناه» نماینده ایذه و باغملک در نشست علنی امروز سه‌شنبه سوم تیرماه ۹۹ مجلس علنی پس از شنیدن گزارش وزیر کشور از وضعیت داخلی کشور، گفت: آقای وزیر؛ مقوله امنیت یکی از اساسی‌ترین نیازهای اولیه هر جامعه است. مخصوصا امنیت داخلی که در حوزه کاری شماست. هر کجا امنیت نباشد، سرمایه‌گذاری در هیچ زمینه‌ای صورت نخواهد گرفت.

وی افزود: در تیرماه سال ۹۴ یک درگیری کوچک بین دو خانواده همسایه در یکی از روستاهای متعلق به هر دو شهرستان صورت گرفت و در ادامه به دلیل عدم جلوگیری از ادامه نزاع، دو طایفه بالغ بر ۴ هزار خانواده  وارد نزاع بزرگ خانواگی شدند.

وی مطرح کرد: در این نزاع ۱۸ نفر کشته شدند، بالای ۲۰۰ نفر مجروح و بالغ بر ۱۰ میلیارد خسارت مالی وارد آمد. همچنین صدها خانواده بی خانمان شدند و اقتصاد کشاورزی تعطیل شد. سایر طوایف هم‌جوار نیز از صدمات این نزاع بی‌بهره نبودند و تاکنون هم به پایان نرسیده، گرچه در حال حاضر درگیری عملاً وجود ندارد، ولی این موضوع فیصله پیدا نکرده و همانند آتش زیر خاکستر برای ادامه نزاع و جنگ است.

ایزدپناه تاکید کرد: آقای رحمانی‌فضلی؛ آیا مجموعه وزارتخانه شما قادر به خاموش کردن یک فتنه و یک درگیری محلی و طایفه‌ای نیست؟ من این را کوتاهی می‌دانم.  برخی از مسئولان امر از شما انتظار دارند ضمن اینکه خودتان به منطقه تشریف بیاورید، این موضوع را جدی بگیرید تا مشکلات بیشتری رخ ندهد.

وی ادامه داد: اصل ۴۸ قانون اساسی می گوید در بهره‌برداری از مناطق طبیعی و استفاده از درآمدهای ملی در سطح استان‌ها و توزیع فعالیت‌های اقتصادی میان استان‌ها، باید تبعیض در کار نباشد، به طوری که هر منطقه‌ای به فراخور نیازها و استعدادهایش، سرمایه و امکانات لازم در اختیارش باشد. آیا واقعا عدالت در توزیع سرمایه ایجاد شده است؟ روستاهای بخش‌های ما در ایذه و باغملک از ابتدایی‌ترین خدمات بی‌بهره هستند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم بیان کرد: در دهیاری‌های ما توزیع عادلانه امکانات به درستی صورت نگرفته است. من خواهش می‌کنم وزارت کشور به این امر توجه کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز