خبرگزاری کار ایران

غریب آبادی:

تحریم‌های یک‌جانبه و قطع بودجه سازمان‌های بین‌المللی باعث تضعیف ظرفیت‌های مبارزه با کرونا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۲۵۹۶۸

نماینده دائم کشورمان در وین تاکید کرد: تحریم‌های اقتصادی یکجانبه یا قطع بودجه سازمان‌های بین‌المللی باعث تضعیف ظرفیت ملی، منطقه‌ای و جامعه بین‌المللی برای مقابله با انتشار ویروس کرونا و پیامدهای کشنده آن می‌شود.

 به گزارش ایلنا، کاظم غریب آبادی در نشست سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) و واکنش به همه‌گیری کرونا، طی سخنانی ضمن تأکید بر نیاز به یک پاسخ چندجانبه، جامع، هماهنگ و گسترده برای حمایت از کشورهای نیازمند، نسبت به تحریم‌های یک‌جانبه و قطع بودجه سازمان‌های بین‌المللی از سوی آمریکا و پیامدهای مخرب آن بر مبارزه با کرونا ابراز تأسف نمود و خواستار تلاش‌های جمعی جهت رسیدن به یک بازیابی اقتصادی فراگیرتر، پایدارتر و انعطاف پذیرتر شد.

وی با قدردانی از تلاش‌های یونیدو در جهت مقابله با چالش‌های ناشی از کرونا و اشاره به اینکه جامعه جهانی هم اکنون در یک نقطه حساسی قرار دارد و تعداد افراد آلوده و در حال مرگ از اقشار مختلف هنوز در جهان بالاست است، بر ادامه هماهنگ نمودن تلاش‌ها برای جلوگیری از یک پیامد مخرب مداوم بر زندگی و معیشت مردم تأکید نمود. نیاز به یک پاسخ چندجانبه، جامع، هماهنگ و گسترده برای حمایت از کشورهای نیازمند به طوری که آنها را قادر به تفوق بر چالش‌ها نماید ، از دیگر محورهای تأکیدی سفیر و نماینده دائم کشورمان بود.

غریب آبادی در ادامه با ابراز تأسف از هرگونه تصمیم، تلاش یا موضع گیری مانند تحریم های اقتصادی یکجانبه از جمله علیه کشورهای مستقل و یا قطع بودجه سازمان های بین المللی که باعث تضعیف ظرفیت ملی، منطقه‌ای و جامعه بین‌المللی برای مقابله با انتشار ویروس کرونا و پیامدهای کشنده آن می شود، افزود: چنین اقداماتی باید محکوم شوند، چرا که تأثیرات منفی بر بشریت و کل جهان بر جای می‌گذارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز