خبرگزاری کار ایران

تابش در نطق میان دستور:

رئیس قوه قضاییه نگذارد به بهانه‌های واهی نمایندگان مردم تحت تعقیب قرارگیرند

asdasd
کد خبر : ۹۱۵۸۰۶

نماینده مردم ادرکان گفت: رئیس قوه قضائیه اجازه ندهند برخی محاکم قضایی به بهانه های واهی نمایندگان آزاده را درمقام دفاع از حقوق مردم تحت تعقیب قرار دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا تابش در جلسه علنی امروز (مجلس شورای در نطق میان دستور بیان کرد:  این آخرین نطقم در خانه ملت است، به لطف شورای محترم نگهبان پس از پنج دوره نمایندگی مردم شریف اردکان در مجلس؛ تکلیف امانتداری بیشتر حق و رای مردم از دوشم برداشته شد، اگر چه پیش از آن  خود با تلاش در جهت تصویب طرح محدود کردن دوره های انتخاب به سه دوره، نشان داده بودم که به دنبال ماندن بیشتر در این مسئولیت نیستم.

نماینده مردم اردکان ادامه داد: اکنون فرصت را مغتنم می شمارم و در این ایام پایانی ماه مبارک رمضان برای همه همکاران گرانقدر ،موکلان عزیز و وفادارم در اردکان، همشهریان مومن و فهیم در یزد و عموم مردم دیندار و آگاه ایران ،آرزوی توفیق و سلامت هر چه بیشتر دارم و از همه بخاطر قصورها و ناتوانی ها در پیگیری خواسته ها و حقوقشان طلب عفو و مغفرت می نمایم در این وقت کوتاه از خود، آئین و نظام اعتقادی و سیاسی خویش چیزی نمی گویم ،چون هم به داوری خداوند بزرگ بیش و پیش از هر اعمال سلیقه‌ای باور دارم و نظارت مردم حق شناس و آگاه حوزه انتخابیه ام و همه شهرو ندان ذی حق و صاحب نظر ایرانی را برتمامی کرده ها و اعتقادات و باورهای خویش بالاتر از هر رقابت سیاسی و جناحی میدانم.

وی افزود: از کوچکی پرورش یافته مکتب مدارای ایت الله خاتمی روشن اندیش و  وارسته ام و باورم به اسلام و انقلاب را در نوجوانی از اندیشه های امام خمینی، طالقانی، مطهری، شریعتی و خاتمی گرفته ام و امروز هم بر همانیم که بودیم و همان خواهد بود؛ اصلاحات و انقلاب را در امتداد هم آموخته ام و تجربه کرده ام و تمام توانم را در خدمت تقویت نظام جمهوری اسلامی و رهبری آن و توانمند کردن شهروندان و جامعه مدنی به کار گرفته و خواهم گرفت.

تابش ادامه داد: مواجهه کشور با پدیده نو ظهور و عالم گیر کرونا، مردم و حاکمیت ما را با انبوهی از مسائل و چالش های تازه روبرو کرده است. هم ما و هم رقیبان سیاسی ما، هم حکومت و هم نخبگان و هم شهروندان باید با درک مشترکی از این مساله داشته، ابعاد شناخته و ناشناخته این پدیده را بهتر بشناسند، به ضرورت تغییرات و اصلاحات متناسب با مدیریت آن عمل کنند و از فرصت های پیش آمده از این تهدید به موقع استفاده نمایند.

وی تاکید کرد: باید بیش از پیش در دولت و مجلس آینده و در همه نهادهای حاکمیتی و عمومی و مدنی در اندیشه حمایت از طبقات محروم و قشرهای اسیب دیده کشور باشیم و برای مهار موج های مخرب اقتصادی و اجتماعی آینده از هم اکنون تمهیدات شایسته ای بیندیشیم.

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بیان کرد: معتقد بوده و‌ هستم موقعیت و‌ منابع موجود در ایران  و سوابق درخشان تمدنی و تاریخی ان می توانست و‌ میتواند با تکیه بر هوش و‌ نبوغ مردان و زنان ایرانی خصوصا جوانان، یادگار ماندگاری از دوران حاکمیت اسلام دراین سرزمین برجای گذارد،اما افسوس تنگ نظریها ؛گرایش های جناحی، قبیله ای و غیر علمی بعضا  مغایر با دین، امروز عرصه را بر مردم تنگ کرده و کشور را در موقعیت خطیر و دشواری قرار داده است. راه برون رفت ازاین وضعیت ،باور به حق و‌بلوغ فکری مردم ؛سپردن کار به معنای واقعی به دست خود آنها ؛اصلاح ساختارهای فرسوده ومعیوب؛ اهتمام به قانونگرایی ،مبارزه با فساد و‌تبعیض و‌پذیرش لوازم دموکراسی و تن دادن به خواست های تاریخی ملت ایران است. امیدوارم تا زمان باقیست و کاسه صبر مردم از ناروایی‌ها و کژیها و فشارها و تنگناهای معیشتی لبریز نشده، کمر همت بر رفع این مشکلات بسته شود و پیشرفت وتعالی کشور و رفاه ورضایتمندی ملت ،رقم بخورد که رضایتمندی واعتماد مردم،بزرگترین پشتوانه برای حاکمیت درمقابله با بحرانهاست.

وی ادامه داد: متاسفانه رد صلاحیت های گسترده با عناوین مبهم و عدم شفافیت دراین خصوص توسط شورای محترم نگهبان آفت فراگیرو عاملی برای تضعیف وجهه مردم سالاری نظام شده است که می تواند در نهایت منجر به کاهش اعتمادعمومی و گسست ما بین حاکمیت و ملت گردد. از ریاست محترم قوه قضاییه تقاضا دارم نسبت به پاسداری از قانون اساسی و از جمله اصل مصونیت پارلمانی نمایندگان حساس باشند و اجازه ندهند برخی محاکم قضایی به بهانه های واهی نمایندگان آزاده را در مقام دفاع  از حقوق مردم تحت تعقیب قرار دهند.

تابش ادامه داد: فرصت های جدید برای تقویت همبستگی اجتماعی و نزدیک شدن دلها و دست ها به همدیگر رامغتنم شماریم و از تداوم سیاست هایی که در جهت مدارا و گفت و گو و بخشش در این ایام به کار گرفته شده است در همه قوا حمایت کنیم.

وی در پایان گفت: سخن خداحافظی من همانست که رئیس عزیز دولت اصلاحات در پایان دولت خویش با نمایندگان مردم در مجلس هفتم، از اندیشمند و عارف بزرگ ایرانی، میرسیدعلی همدانی  بر زبان آورد:
هر که ما را یاد کرد ایزد مر او را یار باد
هر که ما را خوار کرد از عمر برخوردار باد
هر که اندر راه ما خاری فکند از دشمنی
هر گلی از باغ وصلش بشکفد بی‌خار باد

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز