خبرگزاری کار ایران

تابش در نطق میان‌دستور:

شرط لازم برای برداشت «گام دوم» شناختن فرصت‌ها و دور شدن از تهدیدهای مزمن و جدید است

asdasd
کد خبر : ۷۷۴۹۱۰

نائب رئیس فراکسیون امید مجلس با اشاره به گام دوم انقلاب که از سوی مقام معظم رهبری بر آن تاکید شده گفت: اکنون بنا بر تعبیر درست مقام معظم رهبری باید در اندیشه برداشتن گام دوم انقلاب باشیم شرط لازم برای این کار از یکسو شناختن فرصت‌ها و دور شدن از تهدیدهای مزمن و جدید است. باید به جد مسائل پیش رو را آسیب‌شناسی کنیم و در صدد رفع کجی‌ها و کاستی‌ها برآییم. مهمترین نیاز ما برای برداشتن گام‌های استوار و جدید بازسازی و تقویت سرمایه اجتماعی یعنی اعتماد، امید و همبستگی ملی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمدرضا تابش امروز در نطق میان دستور خود با اشاره به تحولات کشور در ماه خرداد در طول تاریخ ایران گفت: در روزهای پایانی ماه خرداد به سر می‌بریم. خرداد خلاصه تاریخ انقلاب ما و ماه حادثه‌ها است. باید تاریخ را بفهمیم و میراث تاریخی و ملی خود را پاس بداریم و روزآمد کنیم. نیمه خرداد نقطه عطف مبارزات ملی ما است؛ روزی که ملت در ۱۵ خرداد سال ۴۲ در برابر استبداد و استعمار ایستاد و از آن پس اندیشه امام خمینی را در پی‌گیری موضوع استقلال و حقوق اساسی و پیشرفت از موضع دین تا نیل به پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ دنبال کرد.

نائب رئیس فراکسیون امید مجلس تاکید کرد: شگفت آنکه امام در آستانه همین روز یعنی ۱۴ خرداد ۶۸  با بزرگترین بدرقه ملت سر بر آستانه جان نهاد. آغاز خرداد دو سرفصل سرزندگی ملت ما را در بر دارد. سوم خرداد روزی که با آزادی خرمشهر در جنگ تحمیلی، رزمندگان ما اراده و قدرت نهفته خویش را نشان دادند و دوم خرداد که ملت قدرت و اراده بی‌پایان خود را در پای صندوق‌های رای نمایان ساختند و اصلاحات را به عنوان لازمه تداوم انقلاب به هم زدند.

نماینده اصلاح طلب مردم اردکان تصریح کرد: پایان خرداد نیز یادآور دو نام ماندگار در عالم اندیشه و تعهد و راهگشایی است ۲۹ خرداد سالگرد رحلت معلم انقلاب دکتر علی شریعتی که تفکر التزام اجتماعی روشنفکرانه را به میان مردم برد و نه تنها در تراز ملی بلکه در تراز مبارزات فکری و اجتماعی در جهان اسلام سرمشق نو آفرید و ۳۱ خرداد سالگرد شهادت مصطفی چمران که پلی میان نبوغ و علم با فداکاری و وارستگی شد. 

وی ادامه داد: در این میان هر روز خرداد را می‌توان فصلی از تاریخ دانست و با خواندن توفیق‌ها و عدم توفیق‌های آنها درس‌هایی برای امروز از تلاش‌های بی‌شائبه جوانان در تاسیس جهاد سازندگی تا برگزاری موفق انتخابات ریاست جمهوری و شوراها گرفت. مهم این است که از کنار همه حوادث بدون اندیشیدن نگذریم دیروز را بشناسیم اما در امروز زندگی کنیم و به فکر فردا باشیم.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به گام دوم انقلاب که از سوی مقام معظم رهبری بر آن تاکید شده گفت: اکنون بنا بر تعبیر درست مقام معظم رهبری باید در اندیشه برداشتن گام دوم انقلاب باشیم شرط لازم برای این کار از یکسو شناختن فرصت‌ها و دور شدن از تهدیدهای مزمن و جدید است. باید به جد مسائل پیش رو را آسیب‌شناسی کنیم و در صدد رفع کجی‌ها و کاستی‌ها برآییم. مهمترین نیاز ما برای برداشتن گام‌های استوار و جدید بازسازی و تقویت سرمایه اجتماعی یعنی اعتماد، امید و همبستگی ملی است.

این نماینده مجلس دهم خاطرنشان کرد: آنچه بنیان اعتماد و امید مردم را به باد می‌دهد گستردگی و عادی شدن فساد اقتصادی، اجتماعی و سیاسی است که هیچ نسبتی با آیین و انقلاب و فرهنگ ایرانی و اسلامی ما ندارد. دور شدن از اخلاق و مروت و انصاف و رواج دروغ و بهتان با اسلامی که پیامبرش برای تکمیل اخلاق مبعوث شده تناسبی نداشته و ندارد. تبعیض و شکاف طبقاتی در جامعه و بهره‌مندی اقلیتی از درآمدهای سرشار و گرفتار شدن اکثریتی بر فقر و فرودستی که متاسفانه جلوه‌های خشن آن را می‌توان در سراسر جامعه دید که نسبتی می‌تواند با جامعه عدالت محور امام علی(ع) و جامعه آرمانی و انقلاب ما داشته باشد.

نائب رئیس فراکسیون امید مجلس یادآور شد: اعمال محدودیت‌های خودسرانه و سلیقه‌ای در مسیر حقوق شهروندان و آزادی‌های مصرح قانونی و تنگ‌تر کردن فضای فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و مدنی و وضع حبس‌ها و حصرهای سنگین و محروم کردن شخصیت‌ها و افراد موثر و مورد اعتماد جامعه از حقوق انسانی و قانونی خویش چه میزانی با اخلاق محمدی، رفتار علوی یا حسینی انقلاب اسلامی ما سازگار است.

وی افزود: باید پیشبرد گام دوم انقلاب را جدی بگیریم و بر آن اساس به تامل و بازاندیشی در اشتباهات و خطاها و کاستی‌ها و به کشف و خلق فرصت‌های جدید برسیم. مسئولیت ما که از ثمرات انقلاب بیشتر بهره‌مند بوده‌ایم و نعمت ایفای خدمت را به مردم داریم، سنگین‌تر است امروز هم باید به نقش و اعتبار خود در مجلس که شأن و جایگاه مهم و راهبردی است و هم به اعتبار تجارب تلخ و شیرین خود به احیای سرمایه اجتماعی کشور به عنوان پشتوانه هر گونه اقدام عملی دستگاه‌های حاکمیتی و اجرایی بکوشیم وظیفه ما تنها فرافکنی و تنها انتقاد از دیگران و دادن رهنمودهای کلی نیست بلکه همه ما در قبال رویکردها و عملکردهای خود باید پاسخگو و انتقادپذیر باشیم و مجموعه تدابیر ما عملا در پاسخگویی و مطالبات و خواست مردم باید راهگشا باشد.

تابش اظهار داشت: تحریم‌های ظالمانه و اعمال محدودیت‌های بی‌سابقه دولت ترامپ و زورگویی‌های او مساله بزرگ پیش روی ماست وظیفه ما در همه نهادها و ارکان نظام است که سایه این تحریم‌ها و تهدیدها را از کشور دور کنیم و امنیت روانی و اجتماعی و سیاسی و اقتصادی را در جامعه تامین کنیم. شرایط معیشتی و اقتصادی مناسب‌تری باید برای مردم فراهم کنیم همه ما باید در اندیشه ایران باشیم و هر گونه گزندی را چه قومیتی چه اقتصادی چه اجتماعی و منطقه‌ای و جهانی باید با تدبیر از کشور دور کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز