خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم دهگلان و قروه:

شورای نگهبان پرونده رد صلاحیت مرا به دادگاه ارجاع دهد

asdasd
کد خبر : ۹۰۸۶۲۰

عضو فراکسیون اهل سنت مجلس با بیان اینکه شورای نگهبان حکمی را برای من فرستاد که حتی قید محرمانه داشت که از لحاظ حقوق قانونی، اجازه انتشار آن را نداشتم، گفت: از شورای نگهبان خواستارم پرونده مرا به دادگاه ارجاع کنند تا بتوانم از تهمت‌هایی که به من نسبت داده شده دفاع کنم

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی‌محمد مرادی نماینده مردم قروه و دهگلان در جلسه علنی مجلس روز دوشنبه در نطق میان دستور خود گفت: مساله‌ای که می‌تواند یک ملت را قوی کند این است که آن ملت با سختی‌ها روبرو شود. البته صرفا مواجه شدن کافی نیست بلکه باید بتواند از آنها درس بگیرد.

وی افزود: متاسفانه در کشور ما نیز فقط مرحله روبرو شدن با مشکلات وجود دارد و به نظر می‌رسد هیچ‌گاه نتوانستیم از سختی‌ها در راستای پیشرفت خود درس بگیریم. چرا که اگر اینگونه بود، سال‌های متوالی که از بحران سیل و زلزله می‌گذشت ما را آماده‌تر می‌کرد و یا هم اکنون وضعیت مدیریت بحران کرونا به اینجا نمی‌کشید و یا اگر تلاطم‌های مواج نفت برای ما عبرت‌آموز بود، باید خود را برای اقتصاد کاملا مستقل از نفت آماده کردیم.

به گفته مرادی بزرگترین مشکلی که ما با آن روبرو هستیم مدیریت بحران نیست بلکه بحران مدیریت است. در شرایطی که مردم فشارهای اقتصادی کمرشان را خم کرده است ما حتی نمی‌توانیم حقوق یک ماه کار نکردن آنها را مدیریت کنیم. این‌ها همه نشانه‌های ضعف مدیریت ما است.

وی یادآور شد: ما باید برای درس گرفتن و آماده شدن از جایی شروع کنیم. منصفانه نیست که تنها مردم این فشار را تحمل کنند. مگر وظیفه ما تامین رفاه و کار شغل و معیشت جوانان نیست؟ با پرداخت یک میلیون تومان و گرفتن ۲۰۰ هزار تومان کارمزد می‌خواهیم این معیشت را تامین کنیم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس دهم خاطرنشان کرد: همین‌که بعد از چند روز نتوانستیم تصمیم درستی با بسته‌های حمایتی مردم در معرض خطر بگیریم، نشان می‌دهد با بحران مدیریت مواجه هستیم. اکنون ۴۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد ما چه زمانی می‌خواهیم تصمیم بگیریم که مدیران پیرمان را با احترام روانه خانه‌ها کنیم و مملکت را دست جوانان تازه‌نفسی بدهیم که شاید بتوانند با این انگیزه و نشاط بیشتری کشور را اداره کنند.

وی خاطرنشان کرد: ما در کشورمان قانون پایستگی مدیر داریم. به این معنی که مدیران از بین نمی‌روند بلکه در طول زمان از شکلی و سازمان به شکل و سازمان دیگری درمی‌آیند.  من این بارها گفته‌ام و تکرار می‌کنم تا زمانی که قوانین ما اصلاح نشود و راه را بر تفاسیر شخصی سلیقه‌ای نبندیم، نمی‌توانیم به آینده روشن امیدوار باشیم.

نماینده مردم قروه و دهگلان با بیان اینکه به عنوان مثال همین سیاست حمایت از تولید یکی از بهترین‌ تصمیم‌های گرفته شده است، اظهار داشت: اما متاسفانه در عمل می‌بینیم که سود اصلی به کاسبان تحریم و دلالان سودجوی محتکر می‌رسد. چرا که قوانین ما همچنان براساس قوانین چندین دهه گذشته است. بهتر می‌دانید که بازار و تجارت، محیطی پویاست و نمی‌توان اینگونه آن را اداره کرد و نتیجه آن سرگردانی حداقل یکساله یک جوان برای شروع فعالیت اقتصادی‌اش در راهروهای ادارات و گیر کاغذبازی است.

وی با تاکید بر اینکه مساله‌ای را که امروز می‌خواهم مطرح کنم، دوست داشتم که ۲ ماه قبل مطرح می‌کردم، اما با توجه به مسائل کشور و جلوگیری از آب به آسیاب دشمن ریختن این مساله را اکنون مطرح می‌کنم، افزود:  متاسفانه قوانین انتخابات ما عاری از تقصیرات شخصی و سلیقه‌ای نیست و این خود باعث می‌شود که با حیثیت و آبروی بسیاری از افراد بازی شود. خداوند در قرآن حتی حرمت منافقین را هم رعایت می‌کند ولی ما حرمت مومن و مسلمان را رعایت نمی‌کنیم.

وی گفت: شما طی این چند سال مرا به خوبی می‌شناسید در این سال‌ها همیشه تلاش کردم به تنها مساله‌ای که فکر کنم، منافع مردم باشد و در راه نیز با بسیار از شیاطین که فقط هدفشان ایجاد تفرقه میان مردم عزیزم برخورد کنم و اجازه ندادم به اندازه سر سوزنی به حق مردم تعدی کنند.

عضو فراکسیون نمایندگان اهل سنت بیان کرد: اما در ایام تایید صلاحیت‌ها همین افراد با سوءاستفاده از همین نارسایی در قوانین انتخابات تا آنجایی که می‌توانستند از پشت به من خنجر زده و انواع تهمت‌های غیرمنصفانه را نسبت دادند.

وی اظهار داشت: اگر الان این مساله را مطرح می‌کنم به این دلیل است که ۴ سال وکیل مردم چند شهرستان‌ قروه و دهگلان از استان کردستان بودم و آنها نیز این حق را دارند که بدانند که من در حق آنها خیانت کرده‌ام یا خیر.

این نماینده مجلس دهم با بیان اینکه متاسفانه شورای نگهبان حکمی را برای من فرستاد که حتی قید محرمانه داشت که از لحاظ حقوق قانونی، اجازه انتشار آن را نداشتم. در حالی که همان شیاطین تفرقه‌افکن با سوءاستفاده‌های مضاعف در حال جولان دادن بر تحریم شخصیت و آبروی من هستند،  گفت: از همین تریبون اعلام می‌کنم کسی را نخواهید یافت که چون من به اسلام و حقوق نظام اسلام معتقد باشد و تلاش‌های من در کشور در راستای حفظ وحدت و همدلی کاملا مشخص است و ردصلاحیت من هیچ مبنای قضایی و حقوقی و اسلامی نداشته است.

وی در پایان تصریح کرد: از شورای نگهبان خواستارم پرونده مرا به دادگاه ارجاع کنند تا بتوانم از تهمت‌هایی که به من نسبت داده شده دفاع کنم. هیچ گاه موکلین خودم را فدای مصلحت نکرده‌ام.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز