خبرگزاری کار ایران

وزیر دفاع:

امنیت جمهوری اسلامی متکی به مردم است/ در صورت نیاز از خارج برای بازخوانی جعبه سیاه هواپیمای اوکرانی کمک می‌گیریم

asdasd
کد خبر : ۸۷۴۱۲۶

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مصلح با بیان اینکه در حال بازسازی و بازخوانی جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی هستند گفت:‌ در صورت نیاز از کمک‌های خارجی استفاده خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: انقلاب اسلامی ایران مردمی‌ترین انقلاب جهان است که شروع، استمرار و ادامه آن به حضور مردم بستگی دارد که مصادیق حضور مردم در انتخابات است.

وی با بیان اینکه دشمن در این دوره همه تلاش خودش را انجام داده که این حضور را مخدوش کند، اظهار  کرد: گزارشی دیدم که کنگره آمریکا به ازای هر روز کاری خودش یک طرح علیه جمهوری اسلامی ایران داشته است یعنی حدود ۱۱۵ طرح ارائه داده که برخی از آن تصویب و بخشی  نیز تصویب نشده است.

امیر حاتمی بیان کرد: در این شرایط داشتن مجلس قدرتمند، دشمن، شناس بصیر و در عین حال حامی انسجام و وحدت داخلی می‌تواند به قدرت مردم افزون شود و با این کار یک بار دیگر حمایت و پشتیبانی قاطع مردم از از انقلاب و جمهوری اسلامی رقم خواهد خورد؛ برای همه مردم در ادای این رسالت مهم آرزوی موفقیت دارم.

وی درباره امنیت جمهوری اسلامی در منطقه گفت: امنیت جمهوری اسلامی یک امنیت متکی به مردم است عقبه راهبردی نیروهای مسلح جهوری اسلامی  که عنصر و مولفه اصلی تامین امنیت هستند نیز در بین مردم است؛ حضور مردم  می‌تواند برای کشور تامین کننده امنیت باشد.

وزیر دفاع درباره کمک وزارت دفاع به خودروسازان در تامین قطعات گفت: چند روز پیش در حدود ۳۱۰ قطعه در بخش های دفاعی را رو نمایی کردیم که در آنجا ۱۵ خانواده قطعات مهم الکترونیکی رونمایی و تقدیم خودرو سازان کشور شد.

وی درباره تامین امنیت  خیلج فارس با بیان اینکه سیاست جمهوری اسلامی ایران در مورد امنیت منطقه و خلیج فارس روشن است، تاکید کرد: ما معتقد هستیم که امنیت منطقه باید به دست کشورهای منطقه اتفاق بیفتد و حضور هر عنصر بیگانه می‌تواند اخلال کننده باشد؛ این موضوع را هم به کشورهای منطقه و هم به کشورهایی که نظر ما را جویا شده‌اند گفته‌ام با وجود همکاری کشورهای منطقه نباید نگران تامین امنیت کشورهای منطقه باشند.

وزیر دفاع درباره جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی گفت: جعبه سیاه آسیب قابل توجه‌ای دیده است و درخواست از بخشی از صنایع دفاع انجام شده که بتوانند بازسازی و بازخوانی آن را انجام دهد که اکنون در حال انجام است.

امیر حاتمی درباره اینه آیا امکان ساخت قطعاتی که آمریکایی‌ها در اختیار ایران قرار نمی دهند در داخل کشور وجود دارد تصریح کرد همه تلاششان را با تکیه بر توان داخل دارند انجام می‌دهند اما  اگر نیاز شد از خارج از کشور کمک خواهند گرفت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز