خبرگزاری کار ایران

بیانیه سازمان دانش آموختگان ایران اسلامی درباره بازداشت بهاره هدایت

asdasd
کد خبر : ۸۷۲۳۱۶

سازمان دانش آموختگان ایران اسلامی بیانیه‌ای درباره بازداشت بهاره هدایت منتشر کرد.

به گزارش ایلنا، در بخشی از این بیانیه آمده است: بازداشت خلاف عرف خانم بهاره هدایت، از اعضای سازمان دانش‌آموختگان ایران اسلامی (ادوار تحکیم وحدت) و از اعضای موثر جنبش دانشجویی کشور در چهل و یکمین سالگرد انقلابی که آزادی از اهداف محوری آن شمرده می شود و در آستانه انتخابات مجلس حاکی از راه دشوار توسعه دموکراتیک در کشور است.

در ادامه این بیانیه با اشاره به عملکرد حراست دانشگاه تهران،  از تبدیل این نهاد آموزش عالی به سدی دیگر در فعالیت‌های مدنی و سیاسی و توسعه محور انتقاد شده است.

در ادامه تاکید شده است: رشد و توسعه در گرو مشارکت فراگیر و سازماندهی شده سازمانها و نهادهایی است که بتوانند آزادنه و در چهارچوب قانون منافع گروههای اجتماعی را تجمیع، تدوین و تبیین نموده و برای اجرایی شدن آنها سازماندهی و با سایر گروه‌ها در فرآیندهای دموکراتیک و در قالب انتخابات به رقابت یا همکاری بپردارندو در صورت تحقق شرایط فوق است که انتخابات می تواند مظهر وفاق ملی و پیشران توسعه باشد.

در ادامه امده است: انجام این مهم در گرو داشتن احزاب و سایر نهادهای مدنی است که واسطه میان مردم و حکومت بوده و در مواقع بحرانی با انجام صحیح کارکردهای فوق باعث وفاق ملی در کشور گردیده و عبور از گردنه های صعب را تسهیل کنند.

سازمان دانش آموختگان ایران اسلامی(ادوار تحکیم وحدت) با توجه به این مهم و در راستای ایفای چنین نقشی پا به عرصه سیاسی نهاده و به الزامات حقوقی و قانونی آن نیز پایبند بوده است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: متاسفانه تفسیر مضیق از قانون و رواج رویه های غیر رسمی این سازمان را بهمراه بخش مهمی از بدنه اجتماعی کشور از ایفای این نقش موثر محروم کرده است. اتفاقات ناگواری که در آبان امسال بوقوع پیوست بهمراه احضار و بازداشت فعالین دانشجویی، کارگری و صنفی نشانگانی از  بحرانی هستند که بدلیل اخلال در نقش واسطه گری نهادهای مدنی و سیاسی در جهت مشارکت در حیات سیاسی گروههای مختلف اجتماعی بوجود آمده است.

این سازمان بازداشت خلاف عرف خانم بهاره هدایت را محکوم و آن را گامی دیگر در این روند خطرناک میداند که می تواند با از بین بردن نیروهای موثر اجتماعی که می توانند صادقانه به نمایندگی از گروههای مختلف اجتماعی در درون مرزهای ملی بپردازند، راه را برای ورود نیروهای ناشناخته به فضای سیاسی باز و حاکمیت را از اعمال کارکردهای اساسی آن همچون ایجاد امنیت و توسعه باز دارد که البته تندباد حوادثی که در چند ماه اخیر کشور را درنوردید و حاکمیت و جامعه را به یکسان غافلگیر و سوگوار کرد شاهدی بر صدق این مدعاست.

در پایان سازمان دانش آموختگان ایران اسلامی (ادوار تحکیم وحدت) ضمن محکوم کردن این اقدامات، خواستار آزادی بی قید و شرط خانم بهاره هدایت شده، است

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز