خبرگزاری کار ایران

حسن‌بیگی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

پایگاه الاسد فرماندهی ناتو در منطقه را پشتیبانی می‌کرد/ ترامپ از سطح بالای امنیت این پایگاه مطمئن بود/ کوچکترین خطای آمریکایی‌ها آخرین خطای آنان خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۸۵۷۰۶۵

یک نماینده مجلس با اشاره به اینکه کوچکترین خطای آمریکایی‌ها آخرین خطای آنان خواهد بود، گفت: پایگاهی که مورد اصابت موشک‌های ایران قرار گرفت مهمترین پایگاه آمریکایی‌ها در خاورمیانه بود. این پایگاه دارای فرودگاه است و از تجهیزات بالایی برخوردار است. این پایگاه تنها محلی است که ترامپ وقتی می‌خواهد به سربازانش سر بزند از امنیت بالای آن مطمئن بود و در همین فرودگاه به دیدن سربازان خود می‌رفت و مانور سیاسی می‌داد.

ابوالفضل حسن‌بیگی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در بیان ارزیابی خود از عملیات «شهید سلیمانی» و انتقام بامداد امروز ایران از اقدام جنایتکارانه آمریکا گفت: ملت ایران برای اینکه پاسخ تجاوز ناجوانمردانه آقای ترامپ را به طور قاطع بدهند، همواره آماده بودند. شورای عالی امنیت ملی با هماهنگی نیروهای مسلح و همه اعضا، هماهنگی‌های لازم را انجام دادند و سناریوهایی را پیش‌بینی کردند که هر یک پس از دیگری قابل اجرا و عمل باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: این بشارت را باید به ملت عزیز ایران داد همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند امروز دیگر روزِ «بزن و در رو» نیست. جمهوری اسلامی از قدرت بالایی برخوردار است و ده‌ها موشک به پایگاه الاسد شلیک کرد در حالی که آمریکایی‌ها قادر نبودند حتی یک عدد از موشک‌های ما را هدف پاترویوت‌های خودشان قرار دهند.

نماینده دهمین دوره مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این اولین اقدامی بود که جمهوری اسلامی ایران انجام داد، که در صورت اقدامات خصمانه آمریکا، ما اقدامات دیگری نیز خواهیم داشت. آمریکایی‌ها باید بدانند که کوچکترین خطا آخرین خطای آنان خواهد بود. مقاومت امروز در همه مناطق آماده پاسخگویی به تجاوزات است.

حسن‌بیگی اظهار داشت: آثار این عملیات بسیار بزرگ است که همه کشورهای قدرتمند دنیا متوجه شدند جمهوری اسلامی هیچ گنبد آهنینی برایش نفوذ ناپذیر نیست و موشک‌های رادار گریز ایران از همه گنبدهای آهنین عبور می‌کند. ایران تصمیم خودش را هم گرفته و در این جنگی که آمریکایی‌ها شروع کردند جمهوری اسلامی ایران پیروز است.

وی درباره ویژگی‌های پایگاه الاسد آمریکا در عراق گفت: پایگاهی که مورد اصابت موشک‌های ایران قرار گرفت مهمترین پایگاه آمریکایی‌ها در خاورمیانه بود. این پایگاه دارای فرودگاه است و از تجهیزات بالایی برخوردار است. این پایگاه تنها محلی است که ترامپ وقتی می‌خواهد به سربازانش سر بزند از امنیت بالای آن مطمئن بود و در همین فرودگاه به دیدن سربازان خود می‌رفت و مانور سیاسی می‌داد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: این پایگاهی بود که دیگر پایگاه‌های منطقه را هدایت و فرماندهی می‌کرد و در دسترس موشک‌های کوتاه‌برد و سلاح‌های سنگین و نیمه‌سنگین متعارف نیست و از لحاظ جغرافیایی نیز در جایگاهی قرار دارد که ترکیه و عراق و لبنان و سوریه را تحت کنترل خودش داشت و به نوعی پشتیبان پایگاه سپاه پنجم خود است که در بحرین حضور دارد، آن پایگاه هم از این محل هدایت می‌شود.

عضو فراکسیون دفاع و اقتدار ملی مجلس دهم بیان کرد: این پایگاه را در مراحل اولیه به نوعی تجهیز کرده بودند که بتواند فرماندهی ناتو در منطقه را پشتیبانی کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز