خبرگزاری کار ایران

مطهرنیا در گفت‌وگو با ایلنا:

زنگنه یکی از برجسته‌ترین کارشناسان نفتی ایران است/حذف زنگنه در شرایط تحریم صادرات نفت را با چالش جدی روبرو می‌کند

asdasd
کد خبر : ۸۴۷۹۶۱

یک کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به اینکه زنگنه یکی از برجسته‌ترین کارشناسان حوزه نفتی ایران است استیضاح او را در شرایط تحریم نادرست دانست و گفت: حذف زنگنه از صنعت نفت صادرات نفت را با چالش جدی روبرو می‌کند و منجر به فشار بیشتر برای دور زدن تحریم‌ها برای فروش نفت ایران در شرایط تحریم می‌شود.

مهدی مطهرنیا در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: در شرایطی که ایران با تحریم‌های ناشی از اقدام فلج‌کننده ایالات‌متحده آمریکا به سر می‌برد، زنگنه یکی از برجسته‌ترین کارشناسان نفتی ایران در میان کارشناسان موردقبول نظام جمهوری اسلامی ایران تلقی می‌شود.

وی با بیان اینکه بازار نفت ایران اکنون با حدود ۲۰۰ هزار بشکه نفت و در خوش‌بینانه‌ترین نگاه تا ۵۰۰ هزار بشکه نفت در روز فروش دارد موجب شده است که دولت با کسری بودجه بسیار کمرشکنی روبرو باشد.

وی افزود: در بحبوحه نبرد نفتی به جهت صدور حداکثری نفت برای بقا و از سوی دیگر تلاش ایالات‌متحده آمریکا برای به صفر رساندن فروش نفت ایران بیش از آنکه بازار جهانی از استیضاح و احیاناً برکناری آقای زنگنه ضربه بخورد صادرات نفت ایران با چالش جدی‌تری روبرو خواهد شد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: در شرایط کنونی که به‌هرتقدیر فشارهای ایالات‌متحده و از سوی دیگر فشار جامعه بین‌المللی در چارچوب تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران فزون‌تر شده است این استیضاح می‌تواند تا حدودی منجر به فشارهای بیشتر برای دور زدن تحریم‌ها برای فروش نفت جمهوری اسلامی ایران در این بازار تحریمی ‌شود.

مطهرنیا افزود: با توجه به موضع‌گیری رهبران نظامی آمریکا ازجمله رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا و وزیر دفاع آمریکا در ارتباط با تحرکات ایران در حوزه خلیج‌فارس و به رسمیت شناخته شدن رژیم حقوق جدید ایالات‌متحده آمریکا در جهت تضمین نقل و انتقالات انرژی درتنگه هرمز در افکار عمومی منطقه، در وضعیت کنونی باید تغییر و تحولاتی که در وزارت نفت انجام می‌شود، بسیار دقیق باشد.

این کارشناس بین‌الملل با اشاره به اینکه تغییر زنگنه می‌تواند پیام سیاسی در داخل کشور داشته باشد، گفت: تبعات آن گریبان¬گیر موقعیت ایران در منطقه و نظام بین‌الملل می‌شود و امکان فشار بیشتر بر ایران به دلیل تزلزل در یکی از کلیدی‌ترین وزارتخانه‌های موجود در شرایطی می‌شود که هجمه‌های فراوان تحریمی علیه جمهوری اسلامی ایران وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز