خبرگزاری کار ایران

مهدی مطهرنیا در گفت‌وگو با ایلنا:

اقدامات روحانی ترجمان سیاست نرمش قهرمانانه رهبری بود

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۷۸۰

مواضع دو کشور در سخنرانی‌ها شفاف و معتدلانه بود و به نظر می‌رسد که برای ایران و امریکا فرصت مناسبی برای گفتگو در مورد سیاست‌های بین المللی و منطقه‌ای ایجاد شده است.

یک تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه اقدامات روحانی ترجمان سیاست نرمش قهرمانانه رهبری بود، گفت: آنچه توسط اوباما و روحانی بیان شد سخنان معتدلانه‌ای بود که رئیس جمهوران دو کشور با توان بالای سخنوری و با هدف ایجاد فضای مثبت برای شروع مقتدرانه‌ تنش زدایی بین دو کشور اظهار داشتند.

مهدی مطهرنیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا بیان کرد: مواضع دو کشور در سخنرانی‌ها شفاف و معتدلانه بود و به نظر می‌رسد که برای ایران و امریکا فرصت مناسبی برای گفتگو در مورد سیاست‌های بین المللی و منطقه‌ای ایجاد شده است.

وی ادامه داد: هر دو رئیس جمهور با کاربرد دقیق واژگان سیاسی از نظر معنایی نشان دادند که سیاستمدارانی چیره دست در مواضع خود هستند و مسائل را به خوبی مدیریت می‌کنند.

این کار‌شناس مسائل سیاسی ابراز داشت: روحانی در جهت مدیریت اختلافات موجود و فضاسازی حول محور دکترین تفاهم و تعامل سازنده صحبت می‌کرد.

مطهرنیا توضیح داد: چارچوب مشخص و در عین حال قابل وصول تنش زدایی مقتدرانه در سخنان روحانی قابل مشاهده بود و این روند ترجمان سخنان رهبری در مورد نرمش قهرمانانه درحوزه‌های مختلف است.

وی در مورد ضرورت ایجاد صدای واحد در کشور برای خروج از بحران‌های موجود کشور گفت: صدای واحد در روند مذاکرات خواست دو سویه کشور آمریکا و ایران است و سیاست‌های چند هفته اخیر در ایران معطوف به یک دست کردن مردم و دولت است و در این زمینه گام‌های مثبتی برداشته شده است.

مطهرنیا اظهارداشت: سخنان رئیس جمهور برای یکدست بودن صدا‌ها فقط خطاب به اوباما نیست بلکه مخاطب این گفته‌ها تمام جامعه امریکا و موضع گیری‌های لیبرالیست‌های نئوکانتی است.

مطهرنیا استفاده از واژه حکومت به جای دولت در سخنان روحانی را بسیار مهم دانست و گفت: انتخاب واژه حکومت در سخنرانی رئیس جمهور توسط تیم مشاورانشان بیانگر سیاست‌های نظام در جهت کاهش تنش در عرصه بین المللی است.

وی ادامه داد: کاربرد این واژه حاکی از این است که روحانی موضعی را که نشان می‌دهد به نمایندگی از کشور ایران و نه فقط از جانب دولت است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز