خبرگزاری کار ایران

بررسی واردات تعدادی دستگاه کِشنده در کمیسیون امور زیربنایی دولت

asdasd
کد خبر : ۸۲۳۹۳۵

پیرو درخواست یکی از شرکت‌های حمل و نقل داخلی درخصوص واردات تعدادی دستگاه کارکرده کشنده بوژی‌کش فوق‌سنگین، وزارت صنعت، معدن و تجارت تقاضای بررسی و تصمیم‌گیری درخصوص این موضوع را به هیئت دولت ارسال نموده است.

به گزارش ایلنا به نقل از «پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت» موقعیت خاص ایران در منطقه، امکان فعالیت شرکت های داخلی فعال در زمینه حمل بارهای ترانزیتی فوق سنگین را فراهم آورده است. حمل و نقل بارهای سنگین، یک صنعت پردرآمد، زمان‌بر، سخت و تخصصی به شمار می رود که وجود آن برای کشور یک امر ضروری است و می تواند درآمد و ارز آوری قابل قبولی را برای اقتصاد فراهم نماید. ولی فرسودگی ناوگان فوق سنگین کشور، دشواری هایی برای فعالیت شرکت های حمل و نقل بار خصوصی داخلی ایجاد کرده است.

از طرفی، هزینه هنگفت تأمین خودروهای نو و هم‌چنین عدم امکان تولید در داخل کشور، باعث شده این خودروها به صورت کارکرده و پس از تأیید وزیران عضو کمیسیون ماده (۱) آیین‌نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات، بدون در نظر گرفتن شرط داشتن نمایندگی مجاز در کشور و قدمت سال ساخت، به کشور وارد شود. پس از لغو اختیارات تفویض شده هیئت وزیران به کمیسیون مذکور در مصوبه مورخ ۷ شهریور ۱۳۹۲ دولت و تعیین شرایط مشخص واردات در قوانین و مقررات مربوط، واردات کامیون های موصوف محدود شده است.

لذا وزارت صنعت، معدن و تجارت درخواست واردات ۶۰ دستگاه کارکرده کشنده بوژی‌کش فوق‌سنگین با سال ساخت ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ میلادی را برای نوسازی ناوگان حمل و نقل یک شرکت داخلی با لحاظ عدم رعایت داشتن نمایندگی خدمات پس از فروش، جهت سیر مراحل بررسی و تصمیم‌گیری به دولت ارسال کرده است.

گفتنی است، این درخواست مراحل بررسی خود را در کمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط زیست هیئت دولت طی می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز