خبرگزاری کار ایران

استاد دانشگاه نیوهمپشایر در گفت‌وگو با ایلنا:

امیدواریم ترامپ انتخابات را ببازد/ اروپا منتظر روی‌کارآمدن یک شخص معقول در آمریکاست/ احتمال رفتار خطرناک از سوی ترامپ برای تغییر تمرکز ملی از استیضاح وجود دارد/ پیش‌بینی نتیجه تنش‌ها در خاورمیانه غیرممکن است

asdasd
کد خبر : ۸۲۱۵۴۳

استاد روابط بین‌الملل دانشگاه نیوهمپشایر، استیضاح را مشکلی جدی برای ترامپ دانست و گفت: ترامپ به دلیل استیضاح اکنون تحت فشارهای باورنکردنی قرار گرفته است. رفتار او اخیراً حتی غریب‌تر از حد معمول نیز بوده است. این بدان معناست که او ممکن است برای تغییر تمرکز ملی و یا نشان دادن اینکه او هنوز هم مسئول است، کاری بسیار افراطی و خطرناک را امتحان کند.

کرک دورسِی، استاد علوم سیاسی و روابط‌ بین‌الملل و تاریخ  دانشگاه نیوهمپشایر است. وی در حوزه‌ سیاست خارجی سال‌ها تدریس، مطالعه و بررسی کرده است.

تعادل کنونی ممکن است خیلی سریع از بین برود

پیش‌بینی نتیجه تنش‌ها غیرممکن است

وی در مورد تنش در منطقه گفت: به نظر می‌رسد کمی از روزهای پر تنش فاصله گرفته‌ایم هیچ کس خواهان این نیست که جنگ را آغاز کند و به نظر می‌رسد که هر کشور راهی برای راضی کردن جنگ‌طلبان برای خودداری از جنگ پیدا کرده است این تعادل می‌تواند برای ماه‌ها نگه داشته شود، اما همچنین ممکن است خیلی سریع از بین برود. یا ایران، اسرائیل یا رهبری ایالات متحده ممکن است تصمیمی بگیرند که ثبات را از بین ببرد در این صورت پیش‌بینی نتیجه تنش‌ها غیرممکن است.

ایران می‌تواند توافق خوبی از ترامپ بگیرد

دورسِی در ادامه گفت: ترامپ تمایل دارد که سیاست‌ها و دستاوردهای اوباما را نابود کند. او خواهان دستاوردهای جدید در سیاست خارجه است. با طالبان و کره شمالی گفت‌وگو کرده است. اما درباره ایران؛ ترامپ از روز اول توافق با ایران را توافقی بد دانست و خواهان توافقی بهتر شد. ایران می‌تواند توافق خوبی از ترامپ بگیرد اصلا ترامپ خواهان توافق بهتری نیست اما می‌خواهد خودش در مورد ایران توافقی را امضا کند.

وی خاطرنشان کرد: هر دوطرف می‌خواهند یکدیگر را تهدید کنند هر کدام نمی‌خواهند از دیگری عقب بمانند در این میان، فشار،جنگ‌های سایبری و دیگر اقدامات تنش‌ها را بالا می‌برد.

ترامپ نمایانگر عقاید تعداد کمی از مردم آمریکاست

اروپا در حال مذاکره با ترامپ است تا زمان بخرد

اروپا منتظر است تا ترامپ انتخابات را ببازد

استاد علوم سیاسی و روابط‌ بین‌الملل دانشگاه نیوهمپشایر گفت: همچنین یادآوری این نکته حائز اهمیت است که ترامپ نمایانگر عقاید تعداد کمی از مردم آمریکاست. ترامپ با اروپایی‌ها نیز مخالف است. من معتقدم اروپا در حال مذاکره با ترامپ است تا زمان بخرد و منتظر بماند تا ترامپ انتخابات را ببازد. اکنون تلاش اروپا در این راستا است که اوضاع را در ثبات فعلی نگه دارند تا دوران ترامپ به پایان برسد.

ترامپ به دلیل استیضاح تحت فشارهای باورنکردنی قرار گرفته است

وی ادامه داد: به یاد داشته باشید که ترامپ به دلیل استیضاح اکنون تحت فشارهای باورنکردنی قرار گرفته است. رفتار او اخیراً حتی غریب‌تر از حد معمول نیز  بوده است. از یک سو، این بدان معناست که او ممکن است برای تغییر تمرکز ملی و یا نشان دادن اینکه او هنوز هم مسئول است، کاری بسیار افراطی و خطرناک را امتحان کند. این همچنین ممکن است به معنای آن باشد که وی موضع تند خود را در قبال ایران تقویت کند. زیرا سرسخت‌ترین حامیان سیاسی وی از برخورد اوباما با ایران به شدت متنفر هستند.

فرانسه آرزو دارد که در صحنه بین‌المللی قدرتمندتر باشد

ماکرون فهمیده که احتمالاً ترامپ انتخابات را می‌بازد

این استاد دانشگاه در مورد علت تلاش‌های ماکرون برای کاهش تنش‌ها گفت: ماکرون نمی‌تواند موفق باشد زیرا سیاست بدون حمایت ایالات متحده بی‌معنی است. اما او به دو دلیل تلاش می‌کند؛ اولاً، ماکرون و فرانسه آرزو دارند که در صحنه بین‌المللی قدرتمندتر باشند ، بنابراین او نمی‌تواند از این مشکل فاصله بگیرد. افکار عمومی فرانسه از توافق با ایران حمایت می‌کند، بنابراین او باید برای نجات آن تلاش کند.

دورسِی افزود: دوم اینکه او می‌فهمد که احتمالاً ترامپ انتخابات را می‌بازد ، بنابراین  فرانسه می‌خواهد  سعی کند همه چیز را در ثبات و متعادل نگاه دارد تا یک شخص معقول برنده انتخابات شود. البته همه ما امیدواریم این اتفاق رخ دهد.

عربستان ضعیف‌تر از مقابله با حملاتی همچون آرامکو است

وی هم چنین به حادثه آرامکو اشاره کرد و گفت: حوادث اخیر ممکن است وضعیت پرتنش را بی ثبات کند و به یک جنگ واقعی منجر شود اما عربستان سعودی نمی‌تواند اجازه دهد چنین حمله دوباره رخ ندهد و ضعیف‌تر از مقابله با چنین حملاتی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز