خبرگزاری کار ایران

پیگیری استیضاح شهردار کرمانشاه؛

بازار داغ شایعات و موج سواران در کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۳۶۲۳۸۶

در حاشیه استیضاح شهردار کرمانشاه بازار شایعات داغ و برخی در این میانه در حال موج سواری هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کرمانشاه، طی چند روز اخیر و بویژه از زمان به میان کشیده شدن بحث و خبر استیضاح شهردار کرمانشاه توسط 20 تن از اعضای شورای شهر کرمانشاه و آن‌هم برای دومین بار که البته هر دوبار رئیس شورا یا خبر نداشته یا حضور نداشته، مطابق روال معمول بازار داغ شایعات رواج پیدا کرده تا موج‌سواران در کمین نشسته شایعه‌پرداز فضای سراسر ابهام و غوغاسالاری را گسترش دهند تا شاید و فقط شاید از این آشفته بازار شایعات گلیمی برای خود دست و پا کنند و پای‌شان را درازتر از همیشه از آن بیرون برده، زمین و زمان را بهم بدوزند تا مثلا بگویند فلان مسئول و یا مدیر کرمانشاهی وابستگی نسبی یا سببی با شهردار کرمانشاه دارد.

اینکه آمدن شعبانی به کرمانشاه به عنوان شهردار از اساس درست بوده یا غلط و یا اینکه اصولا انتخاب این دکتر بازنشسته برای کلان شهری چون کرمانشاه اصولا فایده ای در برداشته، هدف این گزارش نیست.

چه آنکه نویسنده معتقد است برای شهری چون کرمانشاه با میلیون‌ها سلیقه و بیشتر از آن انتظاراتی غالبا غیرمنطقی است و باید اجازه داد مدیری در حد یک شهردار کلان شهر حداقل یک سال کار کند و آنگاه عملکرد او را به نقد و نظر کشید.

اما متاسفانه روند ناپسند و شتاب‌زده نقد مدیران و ایضا مدیران شهرداری می‌رود که به عنوان یک سرطان مزمن کرمانشاه را در خود گرفتار آورد و علی القاعده ساختار شورای شهر کرمانشاه را باید باعث و بانی این شتابزدگی دانست.

برای روشن شدن موضوع و ارتباط آن با موج سواران ذکر چند نکته ضروری است:

الف) شورای شهر کرمانشاه در مراسم معارفه شعبانی او را تا حد یک مدیر تمام عیار بالا برده و ایشان را شهرداری نام نهادند که از هفت آسمان به کرمانشاه فرود آمده است و چه تعریف‌ها و تمجیدها که نکردند، اما مشخص نیست که این 10 تن استیضاح کننده که 8 نفر آنها از مدیحه گویان شعبانی در مراسم معارفه بودند چگونه و بر اساس چه معیارهایی شهرداری را که خود انتخاب کردند دو بار زیر تیغ استیضاح قرار می دهند و یا چرا رئیس شورای شهر کرمانشاه هر بار و به بهانه های مختلف از پذیرش مسئولیت استیضاح طفره رفته، توپ را در زمین سایر مدیران می اندازند.

رئیس شورا اگر موافق این استیضاح است پس چرا یکی به نعل و یکی به میخ می‌کوبد و اگر مخالف آن است جسورانه از تصمیم خود دفاع کند.

ب) برخی موج سواران خود را نماینده افکارعمومی معرفی کرده و هر آنچه تهمت و نارواست را نثار مدیران کرمانشاه از صدر تا ذیل می کنند، محل منازعه است چرا که همین موج سواران شایعه پرداز هستند که فضا را آلوده کرده و افکار عمومی را مشوش ساخته، کاری می کنند که حق و ناحق در هم آمیخته تا در نهایت آتش فرصت سوزی نصیب این مردم شود و بیکارترین استان کشور لقب بگیریم.

در پایان به فرض آنکه شعبانی عزل شد و سایر مدیران نیز هر یک به دستور و خواست موج سوران خانه‌نشین شدند، چه تضمینی وجود دارد تا شهردار بعدی نیز کمتر از شش ماه به سرنوشت شعبانی و قربانی و سایرین دچار نشود. چه تضمینی وجود دارد که موج سواران مدیران تازه وارد را پس از چندی با انواع و اقسام تهمت‌ها و ناسزا و دروغ مواجه نسازند.

نتیجه اینکه دیدن نیمه خالی لیوان و صرفا تخریب و هتاکی به غیر از رانت و رانتخواری برای عده ای انگشت شمار عایدی دیگری در پی نخواهد داشت.

سیدوحیدحسینی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز