خبرگزاری کار ایران

رئیس کل بانک مرکزی:

ضرب‌الاجل خاصی برای اصلاح ساختار نظام بانکی تعیین نشده است/ نمی‌توانیم این کار را در کوتاه‌مدت انجام دهیم

asdasd
کد خبر : ۸۲۰۷۱۶

رئیس بانک مرکزی گفت: بر اساس مصوباتی که از شورای عالی هماهنگی گرفتم اقداماتی را در مورد موسساتی که ناترازی داشتند شروع کردیم و به تدریج اقدامات را انجام می‌دهیم اما اصلاح نظام بانکی زمان طولانی می‌برد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی امروز چهارشنبه ۱۷ مهرماه ۹۸ در جمع خبرنگاران درباره اصلاح ساختار نظام بانکی و ضرب‌الاجل تعین شده، گفت: ضرب الاجل خاصی تعیین نشده است بالاخره اصلاح نظام بانکی مساله بسیار مهمی است که نمی‌توانیم در کوتاه‌مدت آن را انجان دهیم.

وی اضهار کرد: مشکلاتی که در حال حاضر سیستم بانکی ما از لحاظ ناترازی مالی بانک‌ها، دارایی‌های، مباحث مربوط به معقوقات، اموال و مطالباتشان از دولت و مردم دارد مسائل مهمی است که به تدریج حل می‌شود.

رئیس کل بانک مرکزی بیان کرد: بر اساس مصوباتی که از شورای عالی هماهنگی گرفتم اقداماتی را در مورد موسساتی که ناترازی داشتند، شروع کردیم و به تدریج اقدامات را انجام می‌دهیم اما اصلاح نظام بانکی زمان طولانی می‌برد. موضوع این است که ما حرکتمان به سمت اصلاح باشد که‌ آن را شروع کرده‌ایم، به امید خدا و با کمک سایر اعضای هیات دولت و مجلس مسائل را پیش می‌بریم.

وی درباره ادغام بانک‌های نظامی نیز گفت: در حال طی کردن مراحل ادغام هستند. بخش عمده سهام آنها توسط بانک سپه تملک شده و بخش کوچکی مانده که در حال انجام است.

رئیس کل بانک مرکزی گفت:‌ دیگر اجازه فعالیت موسسه های مالی غیرمجاز را نخواهیم داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز