خبرگزاری کار ایران

حاجی دلیگانی در نطق میان‌دستور:

جاده یارانه‌ها باید دوطرفه باشد/ مشکل اساسی در یارانه‌ها عدم توزیع عادلانه است

asdasd
کد خبر : ۸۱۹۶۸۱

نماینده شاهین‌شهر گفت: مشکل اساسی در یارانه‌ها عدم توزیع عادلانه است یعنی برخورداری یارانه‌ها بر اساس نیاز نیست و آنهایی که درآمد کمتری دارند از یارانه‌ها کمتر استفاده می‌کنند .

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حسینعلی حاجی دلیگانی امروز در صحن علنی مجلس در نطق میان دستور خود با گرامیداشت ایام حماسه بزرگ حسینی(ع) گفت: بودجه پروژه متروی شاهین‌شهر در بودجه درج شده و امید است به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر و با حضور رئیس‌جمهور عملیات اجرایی آن شروع شود.

این نماینده اصولگرای مجلس دهم گفت: از وزیر بهداشت می‌خواهم برابر قول خود پیرو ساخت بیمارستان جایگزین در میمه عمل کند.

وی با اشاره به میزان آب خریداری شده در سال ۹۸ خطاب به وزیر نیرو گفت: وزیر نیرو باید برای تامین حق و حقوق این بخش اقدام کند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در راستای اصل ۳۰ قانون اساسی و برای جبران کمبود بیش از سه هزار معلم بهترین راهکار کوتاه‌مدت اجرای سیستم دو – دو است یعنی فرهنگیانی که جذب دانشگاه می‌شوند مشغول به کار شوند و دو سال بعدی را به تدریج طی کنند.

حاجی دلیگانی خطاب به رئیس‌جمهور گفت: مشکل اساسی در یارانه‌ها عدم توزیع عادلانه است یعنی برخورداری یارانه‌ها بر اساس نیاز نیست و آنهایی که درآمد کمتری دارند از یارانه‌ها کمتر استفاده می‌کنند و آنهایی که ثروتمندتر هستند از یارانه‌ها بیشتر استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه جاده یارانه‌ها یک طرفه نمی‌شود و باید دوطرفه باشد، گفت: میزان ۴۴ هزار و ۵۰۰ تومان یارانه در ۱۰ سال گذشته به عنوان یارانه نقدی افزایش نیافته است اما شرکت‌های دولتی قیمت محصولات و خدمات خود را هر ساله افزایش می‌دهند.

حاجی دلیگانی گفت:‌ یکی از نکات اساسی در ابلاغ سیاست های کلی  قانونگذاری حضرت آقا که به تازگی ابلاغ شد، اجرای اصولی از قانون اساسی است که تا کنون یا  کامل اجرا نشده یا کلا اجرا نشده است، از جمله آنها می توان به اصل ۴۳ قانون اساسی که تامین نیازهای اساسی و معیشت مردم را بیان کرده اشاره داشت.

این نماینده مجلس ادامه داد: اصل ۲۸ قانون اساسی در خصوص تامین شغل برای جوانان و دیگر اقشار مطابق شأن آنها و همچنین اصل ۸ و ۱۰ قانون اساسی درباره ترویج و اشاعه خوبی ها از جمله سبک زندگی، مقابله با تهدیدات بنیان و نهاد خانواده، اصل ۲۹ قانون اساسی تامین و پوشش بیمه اجتماعی و درمانی همه مردم ایران و اصل ۳۱ تامین مسکن مردم خصوصا جوانان در آستانه ازدواج از جمله مواردی است که به طور کامل اجرا نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز