خبرگزاری کار ایران

ظریف در پاسخ به سوال نماینده میرجاوه :

ابراولویت ما ارتباط با همسایگان است/ روابط ما با پاکستان دچار سردرگمی نیست

asdasd
کد خبر : ۸۱۹۱۲۴

وزیر امور خارجه گفت: با پاکستان در سطوح مختلف سیاسی تا نظامی روابط خوب و گسترده‌ای داریم و در گفت‌و‌گوهای مختلف علاوه بر سفرهای دوره‌ای حضور داریم. بنده اولین وزیر خارجه‌ای بودم که بعد از انتخاب عمران خان به پاکستان سفر کردم و باید بگویم روابط ما دچار سردرگمی نیست.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمدجواد ظریف در جلسه علنی امروز مجلس شورای شورای اسلامی و در پاسخ به سوال علی کرد مبنی بر وجود حوادث مختلف در مرزهای شرقی گفت: روابط ما با پاکستان و افغانستان از روابط استراتژیک ایران است و شاید کمتر زمانی در تاریخ جمهوری اسلامی داشته باشیم که روابطمان با پاکستان، افغانستان، روسیه، ترکیه و قطر به خوبی روابط کنونی باشد. همانطور که در ابتدای دولت اعلام کردیم ابراولویت ما ارتباط با همسایگان است. 

وی ادامه داد: الان با پاکستان در سطوح مختلف سیاسی تا نظامی روابط خوب و گسترده‌ای داریم و در گفت‌و‌گوهای مختلف علاوه بر سفرهای دوره‌ای حضور داریم. بنده اولین وزیر خارجه‌ای بودم که بعد از انتخاب آقای عمران خان به پاکستان سفر کردم و باید بگویم روابط ما دچار سردرگمی نیست.  

ظریف افزود: البته مشکلاتی در روابط وجود دارد که ناشی از شرایط ویژه و دخالت خارجی است اما ارتباط ما با پاکستانی‌ها ارتباط خوبی است.  

وزیر امور خارجه در خصوص افسران گروگان گرفته شده در مرزهای شرقی نیز گفت: ما در رابطه با فعالیت گروه‌های ضدانقلاب فورا با هماهنگی ستاد کل وارد می‌شویم و سفر می‌کنیم و گاهی هماهنگ می‌کنیم تا سفر نظامی انجام شود و بارها در سفرهای من معاونت ستاد کل حضور داشتند. روابط ما با ارتش پاکستان بسیار خوب است و هر بار رفتیم دیدارهای جدی داشتیم و ارتباطات خوبی داریم. 

وی ادامه داد: اما این ارتباطات نمی‌تواند همه مشکلات را حل کند که گاهی نیاز به تلاش مشترک و برنامه‌ریزی مشترک دارد که وزارت خارجه در این حوزه تلاش می‌کند. 

ظریف در دومین بخش از پاسخ خود به نماینده میرجاوه نیز گفت: دوستان ما در پاکستان اولویت‌های دیگری دارند و اولین اولویت آنها در مرز هند و کشمیر بوده و برای آنها مرز مشترک با ایران امن‌ترین مرز است. البته از دوستان پاکستانی خواسته‌ایم تا این مرز برای ایران هم امن ترین مرز باشد. 

وی ادامه داد:  در مورد افغانستان هم عرض کردم که پنج کمیسیون با حضور رئیس‌جمهور این کشور آقای اشرف غنی و آقای عبدالله و وزیر امور خارجه و دیگران تشکیل شد که کمیسیون آب به نتیجه رسیده و موارد دیگر نیز در جریان است. 

وی افزود: وزیر نیرو رئیس کمیسیون مشترک دو کشور هستند که این مساله نشان دهنده ارزش ما برای بحث تامین آب است و دکتر اردکانیان این موضوع را با جدیت پیگیری می‌کنند. 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز